استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی شهر محاصره‌شده ماراوی در فیلیپین

ارتش فیلیپین اعلام کرد نیروهای آمریکایی در اطراف شهر ماراوی، محل حضور تروریست‌ها، مستقر شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «رستیتوتو پادیلا»، سخنگوی ارتش فیلیپین، اظهار داشت: نیروهای آمریکایی اطراف شهر ماراوی مستقر شده‌اند؛ اما آنها در مبارزه علیه تروریست‌ها دخالتی ندارند بلکه فقط به پشتیبانی از ارتش فیلیپین می‌پردازند.

شهر «ماراوی» در جنوب فیلیپین به اشغال تروریست‌های وابسته به داعش درآمده است و حالا با ورود نیروهای آمریکایی، مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در این شهر وارد فاز جدیدی می‌شود. 

«پادیلا» در ادامه افزود: نیروها و تجهیزات آمریکایی فقط در نقش پشتیبان نیروهای ارتش فیلیپین ایفای نقش می‌کنند.

البته این مقام وابسته به ارتش فیلیپین اذعان کرد از تعداد نیروهای آمریکایی و نوع ماموریت آنها اطلاعی ندارد. گفته می‌شود نیروهای آمریکایی مجاز هستند به منظور حفاظت از جان، با خود اسلحه حمل کنند؛ اما نمی‌توانند با هدف جنگیدن دست به اسلحه‌ ببرند.

مشخص نیست محل استقرار نیروهای آمریکایی تا چه اندازه با مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در ماراوی فاصله دارد. سفارت آمریکا در مانیل نیز حاضر به ارائه توضیحاتی در این باره نشد.

یک منبع آگاه در واشنگتن که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: آمریکا سه فروند هواپیمای شناسایی به فیلیپین اعزام کرده است. آمریکا همچنین یک پهپاد به منطقه فرستاد؛ اما در روز شنبه پس از قطع ارتباط با مرکز عملیات، سقوط کرد.  

داعش اخیرا موفق به تصرف ماراوی شد و نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال گسترش تروریسم به آسیای شرقی برای کشورهای همسایه فیلیپین بوجود آورد.

بیشتر بخوانید:
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار