اصفهان؛

فرودگاه بین المللی استان اصفهان معین ۹۰ درصد فرودگاه‌های کشور‌

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به‌عنوان کمکی برای ۹۰ درصد فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن امجدی در کارگروه تخصصی حمل ونقل و شریان‌های حیاتی‌، بلایای جوی و طوفان در اصفهان، اظهارداشت: موقعیت خاص اصفهان به‌لحاظ قرارگیری در مرکز کشور و معین بودن آن برای بیشتر فرودگاه‌ها سبب  شده تا قالب پروازها در شرایط خاص به‌عنوان کمکی از فرودگاه اصفهان استفاده کنند.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از پروازها به‌هر دلیل ممکن به اصفهان پرواز می‌کنند‌ که بیشتر آنها بالای 50 درصد احتمال سقوط دارند و در شرایط بحرانی به سر می‌برند‌.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان به انجام بیش از هزار پرواز در روز، از آسمان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد این پروازها از مسیرهای منتهی به اصفهان عبور می‌کند که لازم بوده در همه حال فرودگاه در موقعیت اضطراری باشد و به‌همین دلیل وجود یک برج مراقبت سیار در استان بسیار حائز اهمیت است‌.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم گفت: مهمترین مسائل پیش‌رو در زمان وقوع حادثه در حمل ونقل ریلی نبود راه دسترسی به ایستگاه‌های راه آهن است.

وی افزود: با وجود احتمال بروز مشکلات زیاد در این زمینه، هیچ اعتباری اختصاص نیافته و پیگیری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان را می‌طلبد.

در این کارگاه همچنین حسن ماسوری مدیرکل راه آهن استان اصفهان با اشاره به اینکه وقوع حوادث در راه آهن و فرودگاه فضای خاصی ایجاد کرده و می‌تواند آثار منفی در بُعد اجتماعی داشته باشد، گفت: لازم است برای کاهش اتفاقات احتمالی در زمان وقوع بحران با انجام مانورهای پراکنده آمادگی لازم را به‌دست آوریم.

مدیرکل راه وشهرسازی و رییس شورای حمل ونقل استان اصفهان هم با اشاره به اهمیت این کارگروه تخصصی به‌دلیل موقعیت خاص وهمجواری اصفهان با 9 استان کشور و معین بودن برای استان تهران در مواقع بحرانی، گفت: استان اصفهان بیشترین طول راه و حجم بار و مسافر را در کشور دارد و با وجود صنایع مادر و توریستی و گردشگری بودن آن و انجام بیش از 700 پرواز در فرودگاه‌، جابه‌جایی حدود 15 میلیون تن بار و حدود 8 میلیون نفر مسافر از خطوط راه آهن دارای جایگاه ویژه‌ای در این حوزه است.

در این کارگروه گزارش مصوبات و اقدامات سال 95 و نقشه GIS حمل ونقل استان و اقدامات به‌عمل آمده برای جلوگیری از ایجاد بحران احتمالی در آزادراه ذوب آهن، گردنه‌های دوشاخ و لاشتر و اجرایی شدن طرح کاهش تصادفات ارائه شد.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.