اشتباهی که اگر ترامپ مرتکب شود به قیمت استیضاحش تمام خواهد شد!

به باور منتقدان، دونالد ترامپ با اخراج مسئول تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، زمینه استیضاح خود را فراهم می‌کند.

اگر ترامپ مسئول تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را اخراج کند، استیضاح می‌شود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی هیل در مطلبی نوشت: با آغاز فعالیت «رابرت مولر»، مسئول ویژه هدایت تحقیق درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، زمزمه هایی مبنی بر اینکه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، او را نیز همانند «جیمز کومی»، رئیس اخراج شده اف بی آی کنار بگذارد، به گوش می‌رسد.
 
بسیاری از مقامات سیاسی از جمله «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید و «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده اند رئیس جمهور قصد برکناری مسئول تحقیقات درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات را ندارد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند ترامپ و نزدیکان او عادت به اخراج افرادی دارند که به دنبال افشای ارتباط رئیس جمهور آمریکا با روس‌ها هستند.
 
با انتخاب رابرت مولر برای تحقیق در باره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، ترامپ در وضع دشواری قرار خواهد گرفت. چراکه رئیس جمهور آمریکا در گذشته افراد زیادی را که قصد برملاکردن روابط او با روسیه را داشته اند، برکنار کرده است. این اشتباهی است که اگر ترامپ بار دیگر مرتکب شود، استیضاح وی را به دنبال خواهد داشت.
 
منتقدان ترامپ بر این باورند که باقی ماندن مولر در این سمت و روشن شدن موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به دو دلیل به نفع ترامپ است. دلیل نخست آنکه از منفور شدن بیش از پیش ترامپ در چشم آمریکایی‌ها جلوگیری می‌شود. در حال حاضر، میزان محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین سطح نسبت به دیگر روسای جمهور آمریکا قرار دارد و روشن شدن موضوع دخالت روسیه در انتخابات این کشور می‌تواند تا حدودی روند رو به رشد منفور شدن ترامپ را کنترل کند. دلیل دوم اینکه ترامپ شاهد تشدید اعتراضات در کابینه خود و استعفای آن‌ها نخواهد بود.
 
بسیاری از مردم آمریکا نیز بر این باور هستند که تهدید مولر به اخراج و یا ارعاب رئیس سابق اف بی آی و تیم مشاوره اش از سوی ترامپ روشی برای نفوذ به روند تحقیقات در این زمینه است. به عقید آن‌ها این امر ممانعت از اجرای عدالت است و این زمینه ساز استیضاح وی خواهد شد.
 
نتایج تحقیقات مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آخرین ضربه به ترامپ خواهد بود و اخراج وی قطعیت دخالت مسکو در انتخابات آمریکا و زمینه استیضاح ترامپ را رقم می‌زند؛ بنابراین پیش بینی می‌شود ترامپ به منظور جلوگیری از فشارهای سیاسی و حقوقی که او و جمهوری خواهان کنگره را هدف قرار می‌دهد، از اخراج مولر صرف نظر کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار