ساری،

کتابت قرآن کریم به قلم خوشنویسان فوق ممتاز مازندرانی

100 خوشنویس ممتاز وفوق ممتاز مازندرانی در یازدهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل، کلام الهی را به رشته تحریر درآوردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، امیرامیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در این همایش که دیشب در دانشکده علوم قرآنی این شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش در راستای مصوبه ستاد شهرستانی کارگروه فرهنگی بوده که اجرا شده وخوشبختانه استقبال خوشنویسان همه شهرهای استان درهمایش دوره یازدهم نسبت به دوره های قبل چشمگیر تر بوده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش که سالانه برگزار می شود، ارتباط بیشتر خوشنویسان ممتاز وفوق ممتاز استان با جوانان آینده دار این رشته هنری است.

دراین همایش همچنین از سی وپنج سال فعالیت خوشنویسی احمد(علی) احمدیان هنرمند پیشکسوت تجلیل شد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی و گرافیگی با موضوع قرآنی از برنامه های جنبی یازدهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل بوده است.

همایش استانی کتابت وحی به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره اوقاف وامورخیریه و انجمن خوشنویسان شعبه آمل برگزار شد.

همایش استانی کتابت وحی در آمل، ابتدا به صورت شهرستانی برگزار شد ولی در ادامه با حضور هنرمندان مازندران روند استانی را به خود گرفت.

برگزاری همایش کتابت وحی از برنامه های فرهنگی و دینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل و انجمن خوشنویسان شعبه آمل است که تاکنون یازده دوره از آن برگزار شده است.

طی سال های گذشته چندین جلد کتاب قران کریم کتابت شده توسط هنرمندان آملی که حاصل چند سال تلاش و کوشش مستمر بوده نیز دراین همایش با حضور خوشنویسان و مسئولان استانی و شهری رونمایی شده بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار