ساری،

سمپاشی 3 روستای سوادکوه

دام ها و اماکن دامی روستاهای شورآب، اوریم و ارژنگ سرا توسط اکیپ های عملیاتی دامپزشکی سمپاشی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید محمد حسینی سرپرست اداره دامپزشکی سوادکوه گفت: جمعاً در این 3 روستا مقدار 6300 متر مربع از اماکن دامی تحت پوشش سمپاشی قرار گرفت.

وی تعداد دام سمپاشی شده بر علیه انگل های خارجی را بیش از 2200 راس اعلام کرد و افزود: یکی از مهم ترین راه های مقابله با بیماری تب خونریزیدهنده کریمه گنگو سمپاشی اماکن و جایگاه های نگهداری دام و سمپاشی بدن دام بوده که عوامل انتقال دهنده بیماری در این مکانها در فصول گرم سال فعالیت دارند.

وی پیشگیری لازم توسط دامداران و افراد مرتبط را مهم خواند و گفت: مهمترین راهکارهای پیشگیری از این بیماری مبارزه با انگل‌های خارجی(کنه‌ها) از طریق سم‌پاشی، آموزش دامداران در معرض خطر، استفاده از پوشش‌های مناسب، بالا بردن امنیت فردی، سرد کردن لاشه به مدت ٢۴ ساعت در یخچال، در معرض قرار نگرفتن افراد با ترشحات دام بیمار، پرهیز از خرید گوشت قرمز از مراکز غیرمجاز و خارج از کشتارگاه و تهیه گوشت از واحدهای مجاز و دارای مهر تأیید دامپزشکی است.

حسینی تاکید کرد از آنجایی که این ویروس از طریق مصرف گوشت در صورت پختن کامل منتقل نمی شود در صورت وجود زخم در دست، زمان تمیز و یا خرد کردن گوشت از دستکش استفاده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار