عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

احتمال وقوع وبا در مناطق شمالی کشور/ مردم پیشگیری از وبا را جدی بگیرند

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت:در فصل گرما احتمال شیوع وبا بیشتر بوده و بهتر است مردم هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

احتمال وقوع وبا در مناطق شمالی کشور/ مردم پیشگیری از وبا را جدی بگیرند
محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیماری وبا معمولا در مناطق گرم و مرطوب و همچنین در شهرهایی که آب سطحی بالاتر است شیوع می‌یابد.
 
وی بیان کرد: در مناطق شمالی کشور به دلیل هوای گرم و شرجی شیوع میکروب وبا بیشتر از مناطق دیگر کشور بوده و از آن‌جا که میکروب وبا در آب زندگی می‌کند، آب عامل اصلی انتقال وبا است.
 
عزیزی ادامه داد: مدفوع  فرد مبتلا به وبا پر از میکروب است و در مکان‌هایی که چاه فاضلاب با آب‌های زیر زمینی در ارتباط است این میکروب منتقل می‌شود و در صورت مصرف آب آلوده و یا آبیاری مزارع انسان و حتی گیاهان را به این بیماری مبتلا می‌کند.
 
وی عنوان کرد: آب مصرفی در مزارع کشاورزی در صورتی که آلوده به میکروب وبا باشد سبزیجات و محصولات کشاورزی به این ویروس آلوده و همین امر سبب بروز مشکلاتی می‌شود.
 
عزیزی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنم که از آب‌های بسته‌بندی و شرب شهری استفاده کنند تا دچار بیماری وبا نشوند و اگر در جایی چشمه آب قرار داشت برای مصرف بهتر است آن را بجوشانید تا خطر میکروب وبا از بین برود.
 
وی گفت: حبوبات و غلات به دلیل خشک بودن به میکروب وبا آلوده نیستند، زیرا این ویروس در جاهای گرم و مرطوب زندگی می‌کنند و حرارت غلات خشک این میکروب را از بین می‌برد.
 
عزیزی یادآور شد: افراد پس از دست زدن به سبزیجات بهتر است دست‌های خود را شستشو دهند تا میکروب احتمالی موجود در سبزی و حتی میوه از بین برود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار