جشن تولد رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا در سایه عدم مقبولیت وی از سوی مردم کشورش

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان محبوبیت دونالد ترامپ به 36 درصد کاهش یافته است.

جشن تولد رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا در سایه عدم مقبولیت وی از سوی مردم کشورش
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: همزمان با هفتاد و یکمین سالروز جشن تولد ترامپ، نتایج نظرسنجی ها نشان داد که میزان محبوبیت وی کمتر از سه رئیس جمهور قبلی آمریکاست. از میان بیل کلینتون، جرج دبلیو. بوش و اوباما، فقط میزان نارضایتی از بوش، به 60 درصد رسید. اما چندین نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت ترامپ در اوایل هفته جاری به 36 درصد کاهش یافت.
 
بر اساس نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کانسالت که این هفته منتشر شد، حدود 43 درصد رای دهندگان آمریکایی نیز از پیشنهاد شروع روند رسمی استیضاح ترامپ حمایت می کنند. 

به گفته ایندرجیت پارمار، استاد سیاست بین الملل دانشگاه لندن، برکناری جیمز کومی، مدیر اف بی آی موجب تشدید نگرانی ها درباره عملکرد غیرقابل پیش‌بینی ترامپ شده است. 

روند نزولی محبوبیت ترامپ پس از تصمیم وی برای خروج از پیمان مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس آغاز شد. به موجب سرویس خبری «برنامه ییل در زمینه ارتباط تغییرات آب و هوایی»، بیشتر ایالت های آمریکا حامی توافق پاریس بودند. بنا بر اعلام این رسانه، حدود 70 درصد آمریکایی ها می خواستند آمریکا در این توافق باقی بماند. 

همچنین تحقیقات کمیته اطلاعاتی سنا درباره مداخله ادعا شده روسیه در انتخابات آمریکا ادامه دارد. 

ال گرین، سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس، هفدهم مه طرح رسمی برای استیضاح رئیس جمهور را به خاطر مانع تراشی در فرآیندهای فضایی پیشنهاد کرد. اما نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان درخواست ها برای استیضاح ترامپ را کم اهمیت شمرد. البته وی در گفتگو با نشریه پولیتیکو گفت: «فکر می کنم کسی که قرار است ترامپ را استیضاح کند، خود وی است.» 

وی این اظهارات را در زمانی بیان کرد که برد شرمن که پیش نویس استیضاح را در اختیار داشت، گفته بود شاید این موضوع را در صحن مجلس نمایندگان مطرح کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار