در گفتگوی سالانه با مردم؛

پوتین: بشار اسد برگزاری انتخابات زودهنگام را با نظارت سازمان ملل می‌پذیرد

پوتین در گفتگویی تلویزیونی گفت: بشار اسد آمادگی دارد تا برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را با نظارت جدی بین المللی و زیر نظر کامل سازمان ملل بپذیرد.

پوتین: بشار اسد برگزاری انتخابات زودهنگام زیرنظر سازمان ملل را می‌پذیردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «شو تایمز» گفت: رئیس جمهور بشار اسد بسیاری از مشکلات را درک می کند و برای گفتگو نه فقط با مخالفان سیاسی، بلکه با مخالفان مسلح هم آمادگی دارد و آماده است تا با آنها برای تدوین قانون اساسی جدید تعامل داشته باشد. او همچنین آمادگی دارد تا برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را با نظارت جدی بین المللی و زیر نظر کامل سازمان ملل بپذیرد. 

پوتین افزود: با اینکه بخش های گسترده ای از مناطق از کنترل داعش خارج شده است، اما همچنان بخش های بسیار مهمی در کنترل این گروه قرار دارد. روسیه از گروه های سنی که برای جنگیدن با داعش و جبهه النصره ابراز تمایل کنند، حمایت خواهد کرد. بشار اسد و ارتش سوریه هم موافق این مسئله هستند و آن را کاملا درک می کنند. 

رئیس جمهور روسیه در این گفتگوی تلویزیونی گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیش از رسیدن هواپیماهای روسی، اصلاحات را پذیرفت. روسیه اعتراف دمشق به اشتباهات در نظام و روابطش با شهروندان را درک می کند. پیش از آنکه روسیه عملیات خود را در سوریه آغاز کند، گفتگویی با بشار اسد درباره لزوم اصلاحات صورت گرفت. 

وی خاطر نشان کرد: روسیه در تلاش برای حل مسئله سوریه به حمایت آمریکا، عربستان سعودی، اردن و مصر هم نیاز دارد. ما نمی خواهیم به کشمکش دامن بزنیم، بلکه به دنبال گفتگو برای حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم. دستیابی به توافق و تفاهم، ماموریت بسیار دشواری است، اما تماس با دیگر طرف ها، فرصت هایی را در این باره ایجاد می کند.

پوتین افزود: با استفاده از هر راه و شیوه ای، از شبه جزیره کریمه حفاظت خواهیم کرد.

رئیس جمهور روسیه در این گفتگوی سالانه خود با شهروندان روس گفت: آمریکا با توسل به سیاست تحریم به دنبال مهار کردن روسیه است. روسیه همواره در شرایط تحریم قرار داشته است و آنها (آمریکاییها) هر زمان که از طرف روسیه احساس رقابت می کنند، به تحریم متوسل می شوند. روسیه از تحریم ها بین پنجاه تا پنجاه و دو میلیارد دلار ضرر کرد، اما کسانی که تحریم ها را اعمال کردند متحمل صد میلیارد دلار ضرر شدند. 

پوتین افزود: اگر غربیها تحریم های خود را تمدید کنند، ما هم مجبور به تمدید تحریم ها خواهیم شد. 

وی افزود: تحریم های جدید علیه روسیه که روز گذشته به اتهام دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به تصویب مجلس سنای این کشور رسید صنایع دفاعی، اطلاعاتی ،‌ ریلی ،‌ حمل و نقل دریایی و معادن را هدف قرار داده است. این تحریم ها همچنین بانک های روسی و شرکت های فعال در زمینه انر‍ژی را محدود می کنند. مسکو بارها هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را رد کرده است.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: ما به ارزیابی روابط مان با کشورهایی که این محدودیت ها را علیه اقتصاد ما ایجاد می کنند، خواهیم پرداخت. در خصوص تمدید نامحدود برخی محدودیت ها، در صورتی که شرکای ما تحریم های اقتصادی ما را لغو کنند، آن گاه ما هم همین کار را با آنها خواهیم کرد. در غیر این صورت ما با مشکلاتی در چارچوب سازمان تجارت جهانی رو به رو خواهیم شد.

رئیس جمهور روسیه گفت: اقتصاد روسیه در سه ماهه نخست امسال هفت دهم درصد رشد داشت. کشورهایی که در تحریم روسیه شرکت کردند، متحمل صد میلیارد دلار ضرر شدند. روسیه بزرگترین صادرکننده ذغال در جهان است. هدف واقعی از تحریم ها ضد ما، ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه بود. تحریم ها ضد روسیه به مشوقی برای توسعه صنایع با فناوریهای پیشرفته و توسعه بخش کشاورزی تبدیل شد. 

پوتین در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای اعطای پناهندگی سياسی به جيمز کومی رئيس سابق اف بي آی، در صورتی که در کشورش تحت تعقيب قرار بگيرد، آمادگی داريم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار