اصفهان؛

چاپ کتاب 'کُره جواهر نشان' تالیف استاد دانشگاه اصفهان

کتاب 'کُره مبارکه طلای جواهرنشان' تالیف دکتر سید مسعود سید بنکدار عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان که اسفند سال 95 توسط رئیس جمهوری رونمایی شده بود در بهار سالجاری به چاپ رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی دانشگاه اصفهان  اعلام کرد: این کتاب به وسیله دکتر سید مسعود سید بنکدار عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان و درباره کُره جواهر نشان ایران تالیف شده است.
کره جواهر نشان یا به اصطلاح متداول دوره ناصری 'کره مبارکه طلای جواهرنشان'، فاخرترین و باشکوه ترین کره جواهر نشان شناخته شده در جهان است که حاصل تشریک مساعی فرهیختگان و نخبگان علمی و فرهنگی عصر ناصری است.
 
این کره که در مجموعه موزه جواهرات ملی ایران قرار دارد از لحاظ جواهرات به کار رفته روی یک شیء با مرصّع بودن به 48 هزار و 823 قطعه جواهر به وزن 23 هزار و 627 قیراط و طلای به کار رفته به وزن 6 هزار و 400 مثقال، بالاترین آمار موجود در میان جواهرات ملی ایران را دارد.
هر قیراط برابر با یک‌پنجم گرم و هر مثقال برابر با 4.6 گرم است.
 
این کتاب اسفند سال گذشته درحاشیه نشست سالانه مجمع عمومی بانک مرکزی توسط حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، مورد بازدید قرار گرفت و بهار امسال توسط بانک مرکزی انتشار یافت. 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار