تب کنگو در تهران قربانی نداشته است

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: تاکنون موردی از ابتلا به تب کنگو در تهران گزارش نشده است.

اصغر برائی‌نژاد مدیرکل دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:گوشت‌هایی که تحت نظارت دامپزشکی است، 24 ساعت باید در حالت پیش‌سرد و در دمای یخچال نگهداری شود به این ترتیب به هیچ وجه مشکلی برای مصرف کنندگان از این طریق وجود ندارد.
 
وی ادامه داد:مردم باید گوشتی هایی که دارای نام و نشان دامپزشکی و مجوز دارای پروانه هستند تهیه و مصرف نمایند.
 
وی افزود: افراد باید توصیه‌های دامپزشکی را برای حفظ سلامت خود جدی بگیرند و سعی کنند به‌طور کلی از ذبح دام در روستاها و منازل در فصل گرما خودداری کنند زیرا این ویروس علائم خاصی به‌روی دام ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در خصوص تب کریمه کنگو در تهران افزود: هیچ گونه مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در  تهران تا کنون مشاهده نشده است.
 
برائی نژاد در ادامه در خصوص فوت مرد میانسال به تب کریمه کنگو در تهران اشاره کرد و گفت:در حال حاضر مورد فوتی در استان تهران گزارش نشده است و اگر مورد فوتی باشد باید از بیمارستان مورد نظر گزارشات اعلام شود.
 
مدیرکل دامپزشکی استان تهران یادآورشد:دامپزشکی اقدامات پیشگیرانه مناسبی از جمله سم‌پاشی سطح دامداری‌ها و بدن دام‌ها، اعمال زنجیره سرد و تشدید نظارت‌های بهداشتی و نکات بهداشتی مورد نیاز را به مردم از طریق اصحاب رسانه اطلاع رسانی کرده است.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار