سمنان;

اعزام 10 کاروان از استان به حج تمتع

سرپرست حج و زیارت استان سمنان از اعزام ۱۰ کاروان از این استان به حج تمتع خبر داد و گفت : امسال 115 نفر بیش از سهمیه استان می‌توانند اعزام شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، خلیل دل‌پاک سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت : هزارو 335 نفر سهم استان سمنان برای ثبت‌نام از زائران حج تمتع است که تاکنون با استقبال کم‌نظیر مردم سمنان مواجه شده است.

وی از اعزام ده کاروان از استان سمنان به حج تمتع خبر داد و گفت: اعزام حجاج به دو صورت مدینه‌قبل و مدینه‌بعد است که در تاریخ‌ها مجزا این کاروان‌ها به سفر حج تمتع اعزام می‌شوند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با تأکید بر اینکه تمامی حجاج باید پاسپورت خود را تا تاریخ پنجم اسفندماه 96 تمدید کنند گفت: داوطلبان حج امسال از افرادی هستند که از 23 فروردین الی 21 اردیبهشت‌ماه در شعب بانک کلی اقداماتی را برای ثبت‌نام اولیه حج تمتع انجام دادند.

وی با بیان اینکه ظرفیت کاروان‌های استان سمنان در سال 96 افزایش‌یافته است اذعان کرد: امسال 115 نفر بیش از سهمیه استان سمنان می‌توانند به سفر حج اعزام شوند.

دل‌پاک با اشاره به اینکه سهم استان سمنان در اعزام حجاج یک هزار و 335 نفر در سال 96 است تصریح کرد: مراحل ثبت‌نام 90 درصد از افرادی که برای ثبت‌نام در این سفر معنوی شرایط لازم رادارند انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت‌نام اولیه مبلغ 10 میلیون تومان باید از سوی داوطلب حج ودیعه گذاری شود اضافه کرد: افرادی که برای ثبت‌نام مدارک خود را تکمیل کردند موظف هستند در تاریخ مقررشده مدارک خود را به دفتر حج و زیارت استان سمنان تحویل دهند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان اظهار داشت: هزینه ثبت‌نام حجاجی که در سال 96 به حج تمتع اعزام می‌شوند حداقل 11 میلیون و 400 هزار تومان و حداکثر 12 میلیون 670 هزار تومان پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه افراد واجد شرایط نسبت به ثبت‌نام و یا تکمیل مراحل ثبت‌نام اقدام کنند اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی برای تبیین مناسک حج و نکات مربوط به سفر ویژه اعضای هر کاروان از سوی مسئولان کاروان برگزار می‌شود.

دل‌پاک یادآور شد: نخستین کاروان مدینه‌بعد در بیستم مردادماه امسال و نخستین کاروان مدینه‌قبل در نهم مردادماه امسال از استان سمنان اعزام می‌شوند.
انتهای پیام / ه
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.