پیشنهاد عجیب اردوغان برای ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در عربستان

رئیس‌جمهور ترکیه پیشنهاد ایجاد یک پایگاه نظامی این کشور در خاک عربستان را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  واشنگتن پست؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، در مصاحبه با یک شبکه پرتغالی پیشنهاد کرد کشورش یک پایگاه نظامی در عربستان تاسیس کند. پیشنهاد وی هنوز هیچ پاسخی از جانب آل سعود دریافت نکرده است.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی یادآوری کرد اردوغان در سفری که پیش از این به عربستان داشت، این خواسته را با «ملک سلمان»، پادشاه سعودی، در میان گذاشته بود. مقامات سعودی در آن زمان به رئیس جمهور ترکیه وعده دادند پیشنهاد وی را مورد بررسی قرار خواهند داد؛ اما هنوز پاسخ سعودی‌ها به اردوغان ارائه نشده است.

اردوغان در مصاحبه با شبکه پرتغالی به پایگاه نظامی ترکیه در قطر اشاره کرد که به موجب یک توافق دوجانبه از سال 2014 کار خود را آغاز و پارلمان ترکیه استقرار 5 هزار سرباز را در این پایگاه تصویب کرده است.

این در خواست در حالی مطرح می‌شود که که عربستان، بحرین و امارات روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و این کشور امیرنشین را تحت محاصره دریایی، هوایی و زمینی قرار دادند.

اردوغان از آغاز اختلاف میان عربستان و قطر، حمایت گسترده‌ای از دوحه انجام داد و با ارسال کمک‌های غذایی تلاش کرد مانع از آسیب دیدن قطر در نتیجه تحریم‌های عربستان شود. ترکیه همچنین خواستار پایان دادن به تحریم قطر تا پیش از پایان ماه مبارک رمضان شد و آن را خلاف موازین شریعت اسلامی دانست. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
اقای اردوغا با نیروهای نظامی ، قادر نیست امنیت کشور خودش را برقرار کند ، حالا این نیرو ها در رده های گردان به کشورهای همسایه اش صادر کرده و ادعای امپراتوری عثمانی نوین دارد .
آخرین اخبار