دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان:

فعالیت ۴۰ مرکز اقامتی معتادان در استان / چهارمین بحران هزاره سوم

آقا میرزایی، گفت: در حال حاضر با ۴ بحران جهانی مواجه هستیم؛ ۱ - فقر و رشد جمعیت ۲ -نابودی محیط زیست ۳ -تهدیدات هسته‌ای ۴ -مواد مخدر روانگردانها، که به بحران‌های هزاره سوم مشهورند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آقا میرزایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، گفت: اگر کشور‌ها برنامه‌ای برای مهار کنترل، پیشگیری و درمان این بحران‌ها نداشته باشند خواه یا ناخواه محکوم به نابودی هستند و لذا اجرای برنامه‌هایی در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقامیرزایی گفت: یکی از بهترین و مهمترین پایه‌های اساسی اجتماعی کردن مواد مخدر ارتباط با مردم است و از این رو سازمان‌های مردم نهاد (سمن) پل ارتباطی بین سازمان مواد مخدر و مردم هستند.

وی افزود: در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ اولین انتخابات نمایندگان سمن‌ها برگزار شد که در آنجا دو نماینده از طرف شورا انتخاب شدند و این روند هر ساله ادامه داشته و امروز انتخابات برای تعیین ۵ نماینده برگزار خواهد شد.

وی اسامی نمایندگان را به شرح ذیل اعلام کرد: مصطفی یعقوبی محجوب نماینده ویسیان و بخش چگنی، نجیمه حسیوند و پروین خسروی نمایندگان خرم آباد، مرضیه ایمانی از پلدختر، شقایق نظرپور نماینده بروجرد

آقامیرزایی، در ادامه در خصوص وظایف سازمان‌های مردم نهاد گفت: در تمام حوزه‌ها از جمله پیشگیری، درمان و حوزه‌های متعدد آسیب‌های اجتماعی با اولویت مناطق آسیب‌دیده این نهاد فعالیت دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های حوزه مواد مخدر نیز گفت: در حوزه مقابله با عرضه طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ قرارگاه عملیاتی مبارزه با مواد مخدر در راستای پاکسازی مناطق آلوده با حضور ۳۱ دستگاه اجرایی استان تشکیل شد.

وی افزود: در حوزه درمان افزایش مراکز اقامتی میان مدت را داشته‌ایم به نحوی که از ۲۰ مرکز تعداد ان‌ها را به ۴۰ مرکز ارتقا داد‌ه‌ایم، همچنین باید گفت: تا ابتدای سال ۹۴، هفت شهرستان فاقد مراکز اقامتی بودند که در حال حاضرهمه این شهرستان‌ها دارای مرکز شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: در حوزه پیشگیری در سال ۹۴ طرح گسترده آموزش معلمین و دانش‌آموزان اجرا شده که در این طرح ۲۰ هزار معلم به مدت به ۶ ساعت آموزش ضمن خدمت داشتند که در سال ۹۵ علاوه بر برنامه‌های روتین حوزه پیشگیری توانمندسازی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم سه شهرستان خرم‌آباد، دلفان و بروجرد را برگزار کرده که تا پایان امسال در ۸ شهرستان باقی‌مانده این طرح اجرا خواهد شد.

آقامیرزایی افزود: در حوزه کمیته مشارکت هابا توجه به حساسیت آن فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد را داشتیم.

وی با بیان اینکه صیانت از بهبودیافتگان قدم بعدی ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: ۸۰۰ میلیون وام کم بهره جهت ایجاد اشتغال بهبودیافتگان صادر شده و آمادگی این را داریم که از طرح‌هایی با امکان ایجاد اشتغال استقبال کنیم.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.