اصرار به استفاده از ترکیب قدیمی،

والیبال ایران بی رمق، بی‌انگیزه و پراشتباه/ ترس و بی‌اعتمادی کار دست «ایگور» داد!

اصرار بیش از حد سرمربی تیم ملی والیبال به استفاده از بازیکنان اصلی موجب شد شکست دیگری در کارنامه تیم ملی ایران ثبت شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران با نمایشی ضعیف و بی انرژی مقابل تیم ملی لهستان و قبول شکست 3 بر صفر مقابل این تیم شانس صعود به فینال لیگ جهانی را از دست داد تا در پنجمین حضورش در این مسابقات نتواند پایان خوشی را برای خود رقم بزند. 

در بازی گذشته و زمانی که مردان والیبال ایران مقابل تیم ملی امریکا نمایشی پراشتباه را داشتند و به راحتی با حساب 3 بر صفر مغلوب شدند، هنوز امیدهایی وجود داشت تا شاید در دیدار با لهستان نمایشی پرانگیزه‌تر و قدرتمندانه‌تر داشته  باشیم و با شکست دادن این تیم شانس صعود به فینال لیگ جهانی 2017 را تا روز آخر حفظ کنیم.

انتظار شکست دادن لهستان توسط بازیکنان ایران انتظار بیهوده‌ای نبود. همین دو هفته پیش بود که شاگردان دجورجی در ایتالیا مقابل ایران تن به شکست داده بودند و شاید همان نتیجه موجب شده بود توقع داشته باشیم نمایش بهتری از شاگردان کولاکوویچ ببینیم.

این انتظار اما در همان ست نخست بازی رنگ باخت. همان‌جایی که شاهد تیمی کم‌رمق ، خسته و بی انگیزه بودیم. تیمی که در تمامی فاکتورها از سرویس گرفته تا دفاع روی تور ، از دریافت اول و واکنش روی توپ‌های برگشتی و حتی در حملات نمایشی ضعیف و خارج از حد انتظار ظاهر شد. 

در آن طرف میدان اما لهستانی‌ها با انگیزه بالا و با بهره‌مندی از تشویق هواداران خود، نمایشی با انگیزه و منسجم را مقابل ایران ارائه دادند. برنامه‌های تدوین شده دجورجی در زمین به خوبی توسط بازیکنان لهستان پیاده می شد و تعدد خطای بازیکنان ایران شرایط را بهتر و بیشتر برای کسب نتیجه از سوی لهستانی‌ها فراهم می‌کرد.

ایگور کولاکوویچ اما بر خلاف تصورات همه در شرایط بحرانی تصمیمات درست نمی‌گرفت و به جای انگیزه  دادن به بازیکنان در وقت‌‌های استراحت تنها به گفتن چند نکته کوتاه بسنده می‌کرد. وقت‌های استراحتی که کمتر موجب تغییر در روند کار ملی‌پوشان ایران شده بود. 

اصرار کولاکوویچ به استفاده از همان ترکیب قدیمی بازیکنان و میدان ندادن به جوانان تا اواخر ست دوم ادامه داشت. مشخص نبود وقتی ترکیب همیشگی نتیجه بخش نیست چرا همچنان اصرار بر این است که همان بازیکنان در زمین باشند. آن هم در شرایطی که می‌شد از بازیکنان جوان‌تر زودتر استفاده کرد.

سامان فائزی که در اواخر ست سوم به بازی آمد؛ آماده و کارآمد نشان داد. او به تنهایی سه امتیاز متوالی برای ایران گرفت تا این سوال پیش بیاید که ایگور چرا زودتر به این بازیکن میدان نداد؟ در مجموع سه ستی که تیم ایران به لهستان واگذار کرد، در ست سوم نمایش بهتری داشتیم. درست در همان ستی که بازیکنان جوان نظیر فرهاد سال افزون، رضا قرا و سامان فائزی در ترکیب اصلی به میدان رفتند. فرهاد نظری افشار هم در این ست به میدان رفته بود و توانست بهتر از دریافت‌کننده‌های دو ست اول و دوم عمل کند.

با این تفاسیر ایران نتوانست آنطور که باید و شاید در ست سوم هم به بازی مسلط شود، هرچند در این ست نسبت به ست‌های اول و دوم شانس و فرصت بیشتری برای پیروزی داشت. 

تیم ملی والیبال ایران هر چند در هفته دوم با تکیه بر هواداران پرشور خود دو پیروزی خانگی بدست آورد اما در ایتالیا و حالا در لهستان نشان داد که خبری از آن تیم دو سه سال قبل نیست. 

بازیکنان بزرگ ایران نظیر سعید معروف و سید محمد موسوی با روزهای اوج خود بسیار فاصله دارند و اصرار بیش از حد سرمربی جدید به استفاده از این بازیکنان موجب می‌شود نه تنها نتیجه دلخواه کسب نشود بلکه بستر لازم برای جوان‌ترها فراهم نشود.

ایگور کولاکوویچ و دستیارانش باید تکلیفشان را با خودشان مشخص کنند. انگار آن‌ها می‌ترسند که از ابتدا به جوان‌تر ها میدان دهند و این روند پوست‌اندازی تیم ملی والیبال ایران و تزریق قطره‌چکانی بازیکنان با انگیزه‌تر و جوان‌تر به تیم ملی را با وقفه مواجه می‌کند.

تیم ملی والیبال ایران حالا شانس صعود به فینال لیگ جهانی 2017 را از دست داده است و شاید دیگر کمتر تیمی در جهان به ایران به چشم حریفی قدرتمند نگاه کند. این ایران آن تیمی که ملت ایران و علاقه‌مندان به والیبال انتظارش را دارند نیست. تیمی که چه از نظر جسمی و فنی و چه از نظر ذهنی و روانی نیاز به آسیب شناسی و ترمیم دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
کلا ورزش ایران یه مربی خوب داره اونم آقای کیروش که زمان آقای احمدی نژاد به ایران اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
این ایگور اصلا میدونه والیبال چی هست. تعویض چی هست??????? اینا به هیچ دردی نمی خورن
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
واقعا نشون داد مربی ضعیفیه.به هیچ عنوا به شعار خودش که جوون گرایی بود عمل نکرد.بازیکنی مثل موسوی که اصلا اماده نیست رو میذاره ترکیب اصلی.دو تا کمک ایرانیشم اصلا جالب نبودن.خیلی ضعیف.این کادر باعث سقوط تیم ملی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
عابرومونه بردن با سه هیچا اصلا انگیزه ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
یادش بخیر یه والیبال بود هر باری باش احساس غرور میکردیم اونم داره نفسا اخرش را میکشه همه چیز دیر طلوع میکنه و زود غروب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
تمامشون روبایدشلاق زد
-
مانی مستوفی
۱۵:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
آی ازین میلاد عبادی پور ومرندی...آخ از دست این دو کوه دِقّ ودرد ...عبادی پور ومرندی....واقعا جگر ملت رو کیسه خون کردن.....واقعا سر همه آخر بازی داش گیج میرفت وحالت تهوع داش از بازی همه بخصوص این دو...ولی دریغ از حتی دو ثانیه تعویض کردنشون..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
واقعا بالث تاسف است هر مربی درجه دومی وقتی میبیند تیم اصلی جواب نمیده باید از همان ست دوم تیم جوان را وارد بازی میکرد بازیکنان قدیمی دیگه اون انگیزه سالهای قبل را ندارند امروز اگر با همان ترکیب مقابل روسیه بازی کنند باید فاتحه والیبال ومربی تیم را خواند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
برد و باخت مهم نیست مهم اینه بازیکنان ایران همه کسل و بی انگیزه بازی میکنند علتش باید مشخص بشه ؟! زود در تورنمنتی خسته میشن و زود آسیب میبینند تیمهای دیکر آنقدر آسیب دیده ندارند فکر کنم مربی بدن ساازهای ما از علم کمی برخوردارند یا نظم تیمی در اعضاء تیم ملی قانومند نیست مثلا سر ساعت استراحت کنند یا غذا بخورند خودش که در ایران مصاحبه میکرند میگفتند ساعت 12 شب غذا خوردیم چهار صبح هم خوابیدیم بی برنامگی از خودمون هست.
Iran (Islamic Republic of)
arman
۱۳:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
من نمیدانم اینا تمیرین میکنن یا نه سرویس ساده را هم به بیرون میزدند
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۳:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
ضربه به تیم ملی والیبال معروف و موسوی وغفور زده اند واقعا سرمربی نبود چون حرفه ای نبود واقعا جای محمودی خالی بود
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
پیمان اکبری واون یکی که ایرانین وشناخت دارن روبازیکنان چرا به سرمربی خط نمیدادن که چه کسی رو تعویض کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
این بازی کنان والیبال دیگر محبوب ملت ایران نخواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
یک بار هم که شده از مربی وطنی استفاده کنیم ثابت شده با این مربی هرگز نتیجه دلخواهبدست نمیاد بی جرات و ترسوست
-
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
کلا دیروز بی انگیزگی در همه حرکات بازیکنان معلوم بود...
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۲:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
اصلا نیازی به مربی خارجی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
من ازاین مربی شناخت ندارم ولی خیلی دیربه تیم ملحق شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
تیتر رسانه ها؛
بلند قامتان ایران مقابل لهستان زانو زدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
دیگر با دیدن بازی ایران و آمریکا هیچ علاقه ای به این بازی کنان ندارم دوست ندارم یک بار هم دیگر بازی اینها را ببینم ماهیت خودشوند نشان دادند
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۲:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
به نظر من وقتشه تیم ملی جوان بشه تو ست سوم که از جوونامون استفاده کردن خیلی بهتر از ستهای قبلی نتیجه گرفتن دیگه معروف و اقایونی که قبلا بودن انگیزه واسه پیروز شدن ندارن
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۱۲:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
باسلام خسته نباشید اصلا بازی خوبی در مقابل آمریکا و لهستان انجام ندادیم روند تیم رو به جلو نیستش مشخصه کادر فنی تیم ضعیفه و در طول بازی از تکنیک های لازم استفاده نمیکنه۰
Netherlands
بهزاد
۱۲:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
باسلام.تیم های مطرح در سطح A جهانی با برنامه ریزی های دقیق و بموقع به این جاها میرسن و هر تیم روز به روز از خودش پیشرفت نشون میده ولی متاسفانه در تیم ما به هیچ وجه به نکات حائز اهمیت ارزش و بهایی داده نمی شود
برای مثالَ: دو سه ماه مونده به مسابقات مربی تیم انتخاب میشه
و در بازیها نمیتونه تصمیم بگیره که یار ذخیره بیاد تو زمین یانه
و ضمنا دو سه ماه مونده به مسابقات مربی انتخاب میشه که قدرت های والیبال و کارشناسان مربوطه شون اونو انتخاب نکردن، ضمنا اینقدر بی انگیزه گی از سوی چند بازیکن مطرح باید
علتش به مردم توضیح داده شود، یعنی چه واقعا این بی تفاوتی و بیحال بازی کردن من که خودم از والیبال ایران زده شدم ضمنا بازی با روسیه رو هم نگاه نخواهم کرد باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۲:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
حیف از کشوری مثل ایران که این روزگاران را باید ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
والیبال هم دیدن داره???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
آقامربی بازیکنارونمیشناسه پیمان اکبری که میشناسه.
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۱:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
پول همه چی رو خراب میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
مشکل والیبال از مربی نیست، بهترین مربی ها را هم بیاورند مشکل حل نمی شود... مشکل از بازکنان هست... بعضی ها فکر می کنند والیبال ارث پدریشونه... برن کنار که افراد شایسته بیایند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
وقتي قرار همان بازيكنان باشند چرا مربي را عوض مي كنيد !!!؟؟؟

مربي هاي داخل كشورمان واقعاً يك سرو گردن از اين مربي بالاترند
Iran (Islamic Republic of)
واقعیت
۱۱:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
ضمن ریشه یابی مشخص شدن نقش کسانی که در پشت صحنه مدیریت والیبال رادر دست دارند و با پدیده بسیار زشت بازیکن سالاری برخورد شود و بایدنظام شایسته سالاری در ورزش ما حاکم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
وقتی فقط به دنبال درست کردن چند قهرمان باشیم و ورزش را همگانی نکنیم و آنوقت بهترین ها را انتخاب نکنیم و بی برنامه باشیم، آخرش همین می شود که در همه نوع از ورزش می بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
اینکه کولاکوویچ مربی خوبی نیست صحیح ولی در این تیم آقای پیمان اکبری دارند اعمال نظرهای بیخود و غیرمنطقی میکنند و ترکیب تیم رو پیمان خان اکبری به کولاکوویچ میدن. کولاکوویچ تقریبا بیکاره است...
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
بازیکنانی که با چندین برد جهانی آن قدر افزایش مالی در قرار داد دارند وجایزه ها سیل سعودی برایشان دارد بیش از این هم انتظار نمی رود وتنها کلمه که می توان گفت بازیکنان جدید را با پول این گونه نسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
چند لحظه مکث کنید .ورزش .صنعت.اقتصاد.اجتماع ..و .... همه مشکل دارن .سیستم معیوبه مگه تو کدوم مورد پیشرفت داریم که ورززش هم داشته باشیم .حیف خون شهدا
Iran (Islamic Republic of)
دهقانی
۱۱:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
بابا این مربی رو عوض کنید معلوم کارشو بلد نیست
خرج بی خود نکنید
تو فکر روحیه بچه ها باشید
یه درصد از توجه ها و ساپورت هایی که رو فوتباله رو به والیبال بدید میترکونن بچه ها
سرمایه گذاری باید رو تیم ها و رشته هایی باشه که در نهایت نتیجه میگیرن
نه اینکه خرج های میلیاردی کنیدو نتیجه نگیرید
باور کنید الان توجه به والیبال بیشتر از فوتبال هست از طرف مردم
Iran (Islamic Republic of)
حاج خلیل
۱۱:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
فقط یک خواهش دارم برای بازیهای آینده
وآن هم این است که روی توپهای مرده که بازیکن حریف می زند دفاع بلند نشه توپ آروم بخوره دست دفاع و حریف امتیاز بگیره
خواهش می کنم این کار سختی نیست
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
همیشه باید چشم ما به اون طرف مرزها باشه؟ یعنی یه ایرانی عرضه مربیگری تیم ملی خودشو نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۱:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
مگه یه سری آدم ها قرار داد دارن تا عمر دارن تو تیم ملی بازی کنن مگه پاسور و دریافت کننده دیگه تو ایران نیست که باید مثلا همیشه معروف بیاد وقتی معروف خوب و آماده نیست یکی دیگه... متاسفم که با یه تیم ملی به بزرگی ایران اینجور سلیقه ای برخورد میشه...
Germany
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
چرا اقای کارخانه رو مربی تیم ملی نمیکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
بازیکنای تیم اکثرشون مغرور شدن مث سابق دارن بازی نمیکنن مربی تیم هم ک خیلی ناجوره غفور تو کل نتیجه بازی ها خراب شهرام محمودی جاش خالی بود
-
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
مگه چه ایرادی داری از مربی ایرانی استفاده کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حداقل ی دوره از مربی ایرانی استفاده کنن که شناخت خیلی خوبی هم نسبت به بچه های والیبالیست دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناظر
۰۳:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
همش میخوان ضعف خودشون و علی الخصوص مربی رو با بزرگ کردن تیم حریف بپوشونن. این مربی حتی جرات تعویض هم نداره و بازیکنانی مثل غفور که تمام بد کار کردن به هیچ وجه تعویض نمیکرد. بدون هیچ منطق عقلانی. باور کنید مربی داریم مثل کارخانه خیلی از این مربی بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناظر
۰۳:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
باور کنید که مربی خوبی برای ایران نیاوردن. وقتی در صربستان بود هم تیمش با همین بازیکنان کنونی توانایی نتیجه گرفتن نداشت. اما حالا با مربی جدید انقلاب کرده صربستان. حداقل در چهار بازی امار غفور به شدت منفی بود اما حاضر نشد قرا رو بجاش تو زمین بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
ولی به نظر من اینطوری به همه ثابت میشه که دیگه باید بازیکن جوون آورد.......بعضیا هنوز تو فکر پیر....
آخرین اخبار