یزد؛

اجرای طرح کشت نشاء پنبه به صورت گلخانه‌ای

برای نخستین بار در بهاباد نشاء پنبه به صورت گلخانه‌ای کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علی اکبر رحمتیانمدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد از کاشت نشاء پنبه به صورت گلخانه‌ای برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

رحمتیان گفت: اجرای طرح‌های آب و خاک برای سیستم آبیاری کم فشار، احداث کانال آبیاری و ساخت استخر، احیا و مرمت قنوات، 600 متر مکعب آبرسانی دام‌های مرتعی، توزیع 120 تن توزیع سبوس یارانه‌ای، نظارت بر ساخت و ساز واحدهای دامداری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از سرقت دام و طیور، بیمه دام، پرورش زنبور عسل، توزیع هفت هزار اصله نهال تولیدات گیاهی، توزیع 12 هزار نشا گیاه داوریی، 800 تن کود شیمایی، کاشت کلزا در منطقه جلگه و 200 میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی را از برخی فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته بوده است.

وی به فعالیت‌های بخش امور اراضی اشاره کرد و گفت: کارشناسان سازمان به صورت دوره‌ای از اراضی که در سطح شهرستان واگذار می‌شود بازدید می‌کند تا هرکدام پیشرفت فیزیکی مناسب نداشته باشند خلع ید شوند که تاکنون 20 هکتار بازدید انجام شده و تعدادی به خاطر عدم پیشرفت و انجام کار مناسب خلع ید می‌شوند.

وی در بحث امور دام با بیان اینکه 120 رأس اصلاح نژاد دام آلپاین در شهرستان بهاباد انجام شده که با موفقیت اجرا و نتیجه بسیار خوبی در افزایش تولید گوشت و شیر داشته، تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی است که می توان با همان امکانات تولید بیشتری را داشت.

وی از اجرای طرح کشت نشاء پنبه به صورت گلخانه‌ای در شهرستان خبر داد و گفت: با توزیع نشاء پنبه، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های کاشت پنبه برای کشاورزان به همراه دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهاباد در رابطه با بحث صنایع تکمیلی محصولات گفت: با تسهیلاتی که ارائه شده است یک واحد بسته‌بندی سرگل زعفران، یک واحد بسته بندی پسته و یک واحد خوراک دام در حال اجرا است که به زودی به بهره‌برداری می رسد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار