کردستان آماده میزبانی راهیان نور

استاندار کردستان با اشاره به آمادگی این استان برای استقبال از کاروان های راهیان نور، گفت: حضور کاروان های راهیان نور می تواند پیام آور امنیت و آرامش مردم استان کردستان باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان شامگاه شنبه در جلسه ستاد راهیان نور استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: زائران راهیان نور، سفیر امنیت کردستان خواهند بود و به همین دلیل باید به بهترین شکل ممکن از کاروان های راهیان نور در استان استقبال شود.

وی از انقلاب اسلامی ایران و اتفاقات قبل و بعد از پیروزی آن به عنوان ابتکارات منحصر به فردی نام برد که در تمام دنیا بی نظیر است و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمامی برنامه های شرق و غرب را در جهان تغییر داد و به همین دلیل در اولین قدم آغاز جنگ تحمیلی برای جبران این شکست بود.

استاندار کردستان با اشاره به پیامدهای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: جنگ فی النفسه پدیده زشتی است اما از دل این زشتی پدیده های کم نظیر و منحصر به فردی ایجاد کردیم که راهیان نور یکی از منحصربه فردترین زیبایی های خلق شده از جنگ هشت ساله است.

وی با اشاره به رغبت مردم کشورمان برای حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، افزود: بعید می دانم در جای دیگری از دنیا، مردم اینگونه با اشتیاق به مناطق عملیاتی جنگ سفر کنند تا از نزدیک با موقعیت و شرایط آن زمان آشنا شوند.

زاهدی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت انتقال تاریخ به نسل های آینده، افزود: یک یا دونسل دوران دفاع مقدس را به یاد دارند و این وظیفه ماست که به نسل های آینده بگوییم چه رشادت ها و ایثارگری هایی شده تا امروز ما بتوانیم در امنیت و آرامش زندگس کنیم.

وی عنوان کرد: انتقال رشادت های هشت سال دفاع مقدس با بهره گیری از شیوه ها و روش های مختلف یکی از نیازهای لازم و ضروری است و به همین دلیل باید در این بخش برنامه ریزی مناسب و خوبی از سوی مسئولان و مدیران مربوطه صورت گیرد.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها برای استقبال شایسته از کاروان های راهیان نور در این استان، بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و همه مسئولین استان موظفند همکاری لازم را داشته باشند تا کردستان میزبان خوبی برای زائران راهیان نور باشد.

وی به پیامدهای مثبت حضور راهیان نور در استان کردستان در بخش های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: زائران راهیان نور در سفر به استان کردستان علاوه بر آشنا شدن با یادمان های شهدا در این استان، سفیران خوبی برای امنیت و زیبایی های کردستان خواهند شد.

زاهدی در پایان افزود: باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و قابلیت ها و توانمندی های استان کردستان  در کنار رشادت های مردم این منطقه را به خوبی معرفی کرد.

در جریان برگزاری این جلسه سردار حمزه فلاح جانشین سپاه بیت المقدس کردستان گزارشی از برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص اعزام و میزبانی راهیان نور این استان در سال جاری را ارائه کرد و خواستار تعامل و همکاری سایر ادارات و سازمان های دولتی در این بخش شد.

در این جلسه همچنین شماری از مدیران ادارات و سازمان های دولتی استانی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف برای استقبال مناسب از راهیان نور در کردستان را ارائه کردند.

شایان ذکر است استان کردستان جزو استان هایی است که هم میزبان است هم مهمان و سال ۹۵ میزان ۳۵۰ هزار زار بوده و ۲۵ هزار نفر نیز به مناطق مختلف اعزام کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.