نکاتی جالب درباره جام کنفدراسیون ها

دهمین دوره رقابت های جام کنفدراسیون ها که از روز گذشته به میزبانی روسیه آغاز شده نکات جالب توجهی را به همراه دارد.

 به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛دهمین دوره رقابت های جام کنفدراسیون ها روز شنبه (دیروز) با پیروزی 2- 0 روسیه مقابل نیوزیلند آغاز شد، این رقابت ها نکات جالبی را در دل خود جای داده که آنها را مرور می کنیم؛

118 باشگاه از 30 کشور مختلف در این دوره از رقابت ها نماینده دارند که بایر لورکوزن، پورتو، اسپارتاک مسکو، اسپورتینگ لیسبون و ولینگتون فینیکس با 5 بازیکن بیشترین نماینده را دارند.

100 درصد از بازیکنان روسیه از لیگ داخلی این کشور می آیند. در مقابل، تیم کامرون به طور کامل از بازیکنانی که خارج این کشور بازی می کنند، تشکیل شده است.
مسن ترین بازیکن و جوان ترین بازیکن


رافا مارکز با 38 سال و چهار ماه سن مسن ترین بازیکن جام کنفدراسیون های 2017 است. کاپیتان مکزیک، پس از علی بومنیجل، که با 39 سال و دو ماه در سال 2005 برای تونس بازی کرد، دومین بازیکن مسن تاریخ این جام محسوب می شود. همچنین مارکزتنها بازیکن امسال است که قبلا قهرمان این رقابت ها شده است.
کریس وود، بازیکن نیوزیلند در ججام کنفدراسیون های سال 2009 آفریقای جنوبی با 17 سال و شش ماه جوانترین بازیکن تاریخ این رقابت ها است. دانی اینگهام بازیکن 18 ساله نیوزیلند در رقابت های امسال نیز دومین بازیکن جوان این رقابت ها محسوب می شود.

جوانترین مربی


آنتونی هادسون سرمربی نیوزیلند با 36سال و 98 روزه سن جوانترین مربی جام کنفدراسیون ها خواهد بود. پیش از او شیبو آمودو ، مربی نیجریه در سال 1995، با 36 سال و 263 روز، جوان ترین مربی این رقابت ها بود.
مسن ترین و جوان ترین تیم
تیم ملی شیلی با 29سال و یک ماه سن، مسن ترین تیم حاضر در جام کنفدراسیون ها 2017 است. برعکس آلمان با رویکرد دیگری وارد مسابقات شده است، متوسط سن این تیم فقط 24 سال و چهار ماه است.

بیشترین حضور در جام کنفدراسیون ها


مکزیک با 7 بار حضور در جام کنفدراسیون ها در کنار برزیل رکورد دار بیشترین حضور در این رقابت ها است.در میان هشت تیم امسال مکزیک تنها تیمی است که قبلا فاتح این رقابت ها شده است.

بیشترین قهرمانی


برزیل با 4 عنوان قهرمانی جام (1997، 2005، 2009، 2013) بهترین تیم تاریخ مسابقات است. فرانسه، هم با دو قهرمانی در سال های 2001 و 2003، تنها تیم دیگری است که بیش از یک بار قهرمان این مسابقات شده است.برزیلی ها همچنین با کسب 23 پیروزی، بیشترین برد را در تاریخ این رقابت ها به دست آورده اند مکزیک و فرانسه هم با 14 پیروزی در رتبه های بعدی هستند.

3 تیم اروپایی در رقابت های امسال حضور دارند،روسیه میزبان، آلمان قهرمان جهان و پرتغال قهرمان اروپا. این اولین بار در جام کنفدراسیون ها است که سه تیم از یک کنفدراسیون با هم در آن حضور دارند.

در 9 دوره ی قبلی جام کنفدراسیون ها سه بار تیم میزبان قهرمان شده است: مکزیک در سال 1999، فرانسه در سال 2003 و برزیل در سال 2013. آیا روسیه می تواند تیم چهارم باشد.؟


ناکامی محض مربیان خارجی


هیچ یک از مربیان خارجی کشورها نتوانسته اند تیم های خود را در جام کنفدراسیون ها به عنوان قهرمانی برسانند. امسال هم هدایت 4 تیم کامرون، شیلی، مکزیک و نیوزیلند بر عهده مربیان خارجی است و هواداران این تیم ها امیدوار هستند که آمار مربوط به ناکامی مربیان خارجی روز 2 ژوئیه (فینال مسابقات) درست از آب در نیاید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.