اصفهان؛

طرح جامع سلامت استان اصفهان اجرایی می‌شود

استاندار اصفهان گفت: تدوین طرح جامع سلامت استان اصفهان صورت گرفته است و با مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اصفهان در ریل اجرا قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اصفهان، با انتقاد از اینکه برخی افراد در استان بیشتر به نداشته‌ها توجه می‌کنند تا داشته‌ها، گفت: اصفهان در هیچ آسیب‌های اجتماعی پایتخت نیست و رتبه اول را ندارد و لازم است آماری که از سوی افراد اعلام می‌شود مستندات لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تهیه گزارش پیوست سلامت قبل از اجرای طرح‌های بزرگ توسعه‌ای گفت: در دو دهه گذشته در اجرای طرح‌های بزرگ در ابتدا توجیه اقتصادی و سپس پیوست اجتماعی و در ادامه لزوم دارا بودن پیوست زیست‌محیطی و پیوست فرهنگی و در این اواخر پیوست رسانه‌ای هم مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار اصفهان با توجه به گزارش دبیرخانه ملی پیوست سلامت عنوان نمود: پیوست سلامت هم عامل پیشگیرانه است و نوعی آینده‌نگری و فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: امروز وجود پیوست سلامت طرح‌ها مد نظر قرار گرفته است که بایستی در تولد یک طرح و در زمانی که نطفه طرحی بسته می‌شود پیوست‌های آن نیز تدوین گردد.

زرگرپور افزود: پیوست‌های هر طرح باید در شروع طرح مورد توجه قرار گیرد و تدوین شود تا زمانی که این طرح به اجرا در می‌آیند نیازی به تغییر طرح و تدوین پیوست نباشد.

وی با بیان اینکه در برخی از طرح‌های بزرگ پیوست‌ها از خود طرح بیشتر است، گفت: در زمان طراحی طرح‌ها کلیه پیوست‌های مورد نیاز باید در نظر گرفته شود و مسؤولان باید ملزم به اجرای این پیوست‌ها باشند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: پیوست طرح‌ها باید از حاشیه بیرون آید و در بطن پروژه‌ها قرار گیرد.

زرگرپور در ادامه به طرح جامع سلامت استان اشاره کرد و افزود: تدوین این طرح صورت گرفته است و با مصوبه امروز در ریل اجرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اطلس جامع بیماری‌های غیر واگیر دار کشور در سال گذشته در حضور رئیس‌جمهور رونمایی گردید و سپس اطلس استانی آن برای اجرا به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد، اظهار داشت: ما ملزم هستیم که این اطلس را مبنای فعالیت‌های خود قرار دهیم.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی به اولویت‌های این طرح اشاره کرد و افزود: بیماری‌های قلب و عروق، حوادث عمومی و غیرعمومی، بیماری‌های روانی، سرطان‌ها و سلامت مادر و نوزاد از اولویت‌های پیش‌بینی شده در این طرح است.

وی بر لزوم تهیه برنامه اجرایی، برنامه زمان‌بندی و برنامه نظارتی بر اجرای طرح مذکور توسط دستگاه‌های مرتبط تأکید نمود و تصریح کرد بایستی هر 6 ماه یک‌بار گزارش دستگاه‌های پیگیر به جلسه ارائه گردد.

زرگرپور افزود: اگر کاری با روش‌های علمی و چارچوب‌ها پیشرفته باشد و با حضور افراد خبره مورد بررسی قرار گرفته باشد نتیجه آن نیز یک نتیجه علمی خواهد بود.

استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: باید در تحقق مفاد اطلس سلامت استان، مبانی نقشه جامع سلامت استان مورد توجه قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار