هوش مصنوعی؛ سلاحی مخرب‌تر از بمب اتم!

تسلیحات جدید قرن 21 میلادی بمب اتم یا موشک‌های حرارتی نیستند بلکه سامانه‌های خودآموز هوش مصنوعی هستند که قدرت‌های بزرگ روی آن تمرکز دارند.

هوش مصنوعی، سلاحی مخرب تر از بمب اتمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «ژان گریستوف بون»، استاد علوم  در نشست خبری کسپرسکی گفت: نلسون ماندلا در سال 1995 تسلیحات قرن 21 را بسیار متفاوت از سلاح های هسته‌ای  و کشتار جمعی قرن 20 معرفی کرد. او معتقد بود آموزش ذهنی سلاحی مخرب تر از تسلیحات کشتار جمعی است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد تسلیحات قرن 21 در قالب سیستم‌های هوش مصنوعی خلاصه می شود. این سیستم‌ها بر خلاف بمب اتم، نیازی به اورانیوم و زرادخانه ندارند و با سیلیکون و برق قابل اجرا هستند. هوش مصنوعی یک سلاح فوق العاده است و قابل ردیابی نیست. اورانیوم، پلوتونیوم عناصری هستند که به سادگی قابل شناسایی و ردیابی هستند ولی هوش مصنوعی از این قاعده مستثنی است.

این محقق معتقد است سیاستمداران و نمایندگان سازمانهای امنیتی فرانسه، اسرائیل و دیگر کشورهای پیشرفته، توسعه این سیستم ها را که صرفا برای جنگهای سایبری کاربرد دارد، انکار می کنند. هرچند کسی نیز قادر به شناسایی آنها نیست. این استاد علوم بر این باور است که تحولات در این زمینه در حال انجام است و اقدام اصلی بسیاری  از کشورهای پیشرفته محسوب می شود.

تسلیحات سایبری همچون باج افزاری که اخیرا بیش از 200 سازمان را درگیر کرد، در مقیاس گسترده با هدف قرار دادن زیرساخت ها و  تجهیزات مدرن صنعتی و نظامی مانع از عملکرد آنها می شود و میزان خسارات آن در سطح جهانی بالا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار