انتقاد سناتور امریکایی از نبود استراتژی برای پیروزی در افغانستان

در حالی که گفته می شود دولت ترامپ روی استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان غور می کند اما جان مک کین یک عضو ارشد کانگرس امریکا دولت جدید امریکا را در تهیه این استراتژی برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع ناکام می داند.

انتقاد سناتور امریکایی از نبود استراتژی برای پیروزی در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیته امور دفاعی سنای امریکا انتقاد می‌کند که واشنگتن به دنبال ۱۶ سال جنگ در افغانستان، در وضعیت رکود قرار گرفته‌است.

به گفته مک‌کین، بدی در اینست که امریکا هیچ استراتیژی واضح ندارد که وضعیت را از رکود بیرون کند و به پیروزی دست یابد.

این سناتور ارشد امریکایی همچنان افزود که تهدید‌ها در افغانستان رو به افزایش اند.

 پیش از این جیمز متیس وزیر دفاع امریکا هفته گذشته در کمیته امور دفاعی سنای کشورش گفته بود، در حال حاضر امریکا در جنگ افغانستان، به سوی پیروزی روان نیست.

او سپس افزود که رئیس جمهور دونالد ترمپ برای وی صلاحیت کامل تهیه استراتژی افغانستان را داده که به زودی تکمیل خواهد شد.

رئیس کمیته امور دفاعی سنای امریکا روز دوشنبه گفت، حدود شش ماه از آغاز کار حکومت آن‌کشور می‌گذرد اما تا هنوز استراتیژی افغانستان تهیه و اعلان نشده‌است.

به گفته جان مک‌کین، این برای آن‌ها قابل پذیرش نیست زیرا اگر حکومت امریکا در ساختن استراتژی تازه ناکام می‌شود، کانگرس باید نقش بیشتر را به عهده گیرد.

در عین حال شمار دیگر از اعضای کانگرس امریکا، دادن صلاحیت تهیه استراتیژی افغانستان به جیمز متیس وزیر دفاع آن‌کشور را مثبت ارزیابی می‌کنند.

متیس می‌گوید، در میانه‌های ماه جولای، استراتژی جدید برای افغانستان تهیه خواهد شد و در جنگ این‌کشور تغییر خواهد آمد.

 

انتهای پیام/

 

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار