آصفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«تیلرسون» ایران را با کشورهایی که رقص شمشیر می‌کنند، اشتباه گرفته است

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: در ایران هیچ گروه، دسته یا گرایشی نیست که سیاست‌های آمریکا را تایید کند.

حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجهحمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اظهارات مداخله جویانه تیلرسون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن به دنبال انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ایران است، بیان داشت: اظهارات تیلرسون به معنای کودتا، مداخله و جذب نیروهایی به عنوان عوامل نفوذ است، اما او باید بفهمد کودتا در جاهایی جواب می‌دهد که آزادی و انتخابات آزاد نبوده و مردم حق رای دادن نداشته باشند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: اگر او کمی مطالعه کند متوجه می‌شود در ایران انتخابات برگزار می‌شود و کشورمان، بیشتر از آمریکا مبتنی بر معیارهای دموکراسی و رای آزاد است.

وی تصریح کرد: پس از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ایالات متحده، خود آمریکایی‌ها اذعان داشتند انتخاباتشان افتضاح بود، بنابراین تیلرسون باید بفهمد اظهاراتش علیه ایران نه تنها نسنجیده است، بلکه گوینده را بیشتر مفتضح می‌کند و جواب هم نمی‌گیرد. 

آصفی با بیان اینکه این بار اولی نیست که آمریکا در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کند و سعی دارد گروه‌هایی را در داخل جذب کند، اظهار داشت: فکر می‌کنم آمریکا ایران را با دوره قبل از انقلاب که توانست یک شبه کودتا راه بیندازند و در امور داخلی ایران دخالت کنند، اشتباه گرفته و به نظر می‌رسد باید کمی تاریخ را مطالعه کند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه عنوان کرد: در این کشور نزدیک 40 سال است که هم معیارها و هم آرمان‌ها تغییر کرده و این اظهارات بیشتر باعث رسوایی گوینده می‌شود چرا که مردم ایران نشان دادند پایبند به نظام و آرمان‌هایشان هستند. 

وی با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا و بقیه هم‌پالگی‌هایش ایران را با کشورهای دیگر که می‌روند و رقص شمشیر می‌کنند و آنها را می‌دوشند اشتباه گرفته است، تاکید کرد: یک مدت که از مسئولیت تیلرسون بگذرد و اهمیت و واقعیت جمهوری اسلامی ایران بیشتر برایش روشن می‌شود آن وقت می‌شود امیدوار بود که دیگر از این اظهارات نسنجیده نکند.

آصفی با تاکید بر اینکه وزیر خارجه آمریکا درباره ایران اشتباه می‌کند، چراکه در این کشور هیچ گروه، دسته یا گرایشی نیست که سیاست‌های آمریکا را تایید کند و این حرفها برایش جذاب باشد، خاطرنشان کرد: این قبیل اظهارات نفرت عمومی را نسبت به ایالات متحده افزایش می‌دهد و رسوایی اقدامات آمریکا بیشتر برای مردم برملامی‌شود.

انتهای پیام/

تیلرسون کمی تاریخ را مطالعه کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار