طی2 ماهه نخست امسال؛

افزایش 28 درصدی بارگیری و تخلیه کالا در بندر امام

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش چشمگیر بارگیری و تخلیه کالای کانتینری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ ابوطالب گرایلو، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: به دنبال برقراری خطوط منظم و مستقیم کشتیرانی کانتینری با بنادر بزرگ آسیا، تخلیه و بارگیری کانتینر طی 2 ماهه نخست سال جاری در بندر امام خمینی(ره) از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

 

وی با اشاره  به تخلیه و بارگیری 22 هزار  و 766 TEU کانتینر  طی 2 ماهه اخیر، اظهار داشت: این تعداد کانتینر توسط 30 فروند کشتی جابجا گردیده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 28 درصدی برخوردار بوده است.

 

گرایلو به تلاش شبانه روزی نیروهای عملیاتی و بهره گیری از تمام توان تجهیزاتی پایانه کانتینری در بندر امام خمینی(ره) اشاره و اذعان کرد: با تدابیر اتخاذ شده تحت نظرکارشناسان ناظر این اداره کل و با به کارگیری میانگین 3 دستگاه جرثقیل استراتژیک گنتری کرین  پیشرفته، این توفیق حاصل شده است.

 

معاون دریایی و بندری  اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین اتخاذ رویکرد صادرات محور و تلاش برای تحقق  اقتصادی مقاومتی را از اهم سیاست‌های اقتصادی دولت برشمرده و اذعان داشت: در همین راستا 62 درصد از حجم مبادلات کانتینری طی  بازه زمانی اخیر در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، به محموله های صادراتی  اختصاص داشت، که نشان از رونق صادرات در بخش محمولات کانتینری دارد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.