تبریز؛

تخصیص 14 میلیارد ریال برای جبران خسارات سیل در روستاهای مراغه

بخشدار مرکزی مراغه از تخصیص 14 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات ناشی از وقوع سیل در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین گل محمدی در بازدید از طرح های در دست اجرای روستاهای بخش مرکزی مراغه گفت: این میزان اعتبار برای بهسازی راه های بین مزارع و لایروبی رودخانه ها در این مناطق هزینه می شود.


سیل فروردین ماه گذشته خسارات مالی زیادی به روستاهای شهرستان مراغه وارد کرد که به گفته فرماندار میزان آن بیش از 400 میلیارد ریال بود.


برای جبران بخشی از این خسارات، تاکنون 21 میلیارد ریال تخصیص یافته که 14 میلیارد ریال آن به روستاهای بخش مرکزی شهرستان اختصاص دارد.


وی همچنین با اشاره به طرح تعریض و بهسازی جاده روستایی طالب خان به آهق گفت: این جاده روستایی که 5.8 کیلومتر طول دارد با 55 میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت مردمی و دهیاری این روستاها در حال اجراست و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.


گل محمدی با اشاره به لزوم جابجایی تیرهای انتقال برق با اجرای طرح های بهسازی جاده های روستایی ادامه داد: هم اکنون برای تامین امنیت راه های احداث شده روستایی، 420 تیر برق باید جابجا شود.


وی همچنین با اشاره به طرح احداث شبکه انتقال آب از روستای کرده ده و خرمازرد تا میدان بسیج گفت: این طرح توسط جهاد کشاورزی به طول هشت کیلومتر و با اعتبار 28 میلیارد ریالی در حال اجراست.


وی افزود: با اجرای این طرح، انتقال آب بین باغات و اراضی روستاهای این منطقه تسهیل شده و از هدر رفت منابع آبی پیشگیری می شود.


گل محمدی ادامه داد: این شبکه انتقال آب کشاورزی بر اساس پیش بینی های انجام شده تا پایان نیمه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید و کشاورزان این منطقه از آن بهره مند می شوند.


بخشدار مرکزی با اشاره به روند اجرایی احداث ساختمان دهیاری روستای خرمازرد گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت 110 متر مربع در زیر بنای 200 متر مربعی با اعتبار 600 میلیون ریال در حال ساخت است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.


در پایان این بازدید ضیافت افطاری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و فرماندار مراغه برگزار شد.


فرماندار مراغه نیز در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: بر اساس تاکیدات رهب معظم انقلاب و رئیس جمهوری، حضور در این راهپیمایی عظیم مردمی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تکلیفی ملی و شرعی است.


ظفر محمدی افزود: تمامی آحاد مردم با حضور در آیین های ملی از جمله روز قدس و آئین بزرگداشت هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران امام راحل، با آرمان های امام، رهبری و انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد.


بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو بوده و 57 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار