بوئینگ نخستین هواپیماهای خودران خود را آزمایش می‌کند

شرکت بوئینگ اعلام کرد به زودی نخستین نسل از هواپیماهای بی‌نیاز از خلبان را مورد آزمایش قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ شرکت بوئینگ به زودی نسل جدید هواپیماهای کاملا خودکار و بی‌نیاز از خلبان را مورد آزمایش قرار خواهد داد. در این نوع هواپیما از سامانه‌های مدرن هدایت شونده استفاده می‌شود.

هواپیماهای جدید قادر هستند با کمترین دخالت انسان از باند فرودگاه به پرواز درآیند، تمام طول سفر را در مسیر از پیش تعیین شده قرار گرفته و سرانجام در باند فرودگاه، فرود آیند.

در این شیوه از هوش مصنوعی استفاده می‌شود تا بتواند تصمیماتی مانند آنچه خلبان اتخاذ می‌کند را به کار بندد.

هواپیماهای خودران به زودی وارد چرخه سفرهای هوایی می‌شوند

«مایک سینت»،معاون رئیس بوئینگ در واحد توسعه تولیدات، اظهار داشت: وقتی به آینده نگاه می‌کنیم، نیاز به 41 هزار فروند جت تجاری را در 20 سال آینده پیش روی خود می‌بینیم. این بدان معناست که ما به 617 هزار خلبان دیگر نیاز پیدا خواهیم کرد که نیروی کار عظیمی است.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل باید به دنبال راه‌هایی باشیم تا این مشکل را برطرف کنیم و استفاده از سامانه‌های خودران، یکی از بهترین راهکارها است. با این روش می‌تواند تعداد خلبانان در یک مسیر هوایی طولانی را از 5 مورد به 3 و حتی 2 خلبان کاهش دهیم.

بوئینگ نخستین فناوری خودران هواپیما را تابستان امسال مورد آزمایش قرار می‌دهد تا درصورت رضایت‌بخش بودن نتیجه، از سال آینده در برخی از پروازها استفاده شود.

ایرباس به عنوان رقیب اصلی بوئینگ نیز مطالعه بر روی چنین طرحی را در دستور کار دارد. ایرباس نخستین پرواز بدون خلبان را بر روی یک هواپیمای تک سرنشین به عنوان تاکسی هوایی تا آخر سال جاری میلادی آزمایش خواهد کرد و نمونه‌های انبوه آن را از سال 2021 وارد چرخه سفرهای هوایی می‌کند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار