همزمان با نزدیک شدن به محل اعلام خلافت بغدادی؛

هشدار فرماندهان عراقی درخصوص احتمال انفجار مسجد النوری

همزمان با نزدیک شدن نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به مسجد محل اعلام خلافت ابوبکر بغدادی، نگرانی ها در خصوص انفجار این مسجد شدت یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الجزیره؛ پیشروی نیروهای عراقی به سمت مسجد النوری در موصل قدیم ادامه دارد. سرتیپ عبدالوهاب الساعدی معاون فرمانده نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت: نیروهایش وارد نبردی سخت با عناصر داعش در منطقه المَشاهده داخل موصل قدیم شده اند.

الساعدی تصریح کرد نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به مسجد جامع کبیر النوری نزدیک می شوند، مسجدی که ابوبکر البغدادی سه سال پیش در آن اعلام خلافت کرد.

همزمان سرتیپ رائد جودت فرمانده پلیس مرکزی عراق گفت: یک گردان نیروی ویژه به نام گردان «نبرد در شب» به تازگی تشکیل شده که آزادسازی چند منطقه در موصل قدیم از جمله منطقه «السرجخانه» به آن محول شده است. منطقه السرجخانه مرکز فرمانده ای و حکومت داعش در موصل قدیم محسوب می شود.

ستیر حکیم گزارشگر الجزیره در اربیل گفت: برخی فرماندهان ارتش عراق هشدار داده اند که ممکن است عناصر داعش مسجد جامع النوری را بمب گذاری کرده باشند و در صورت خطر از دست دادن آن، این مسجد را منفجر کنند.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار