ماده غذایی پرطرفدار که «نابارورتان» می‌کند

برخی از خوراکی ها با وجود طعم و ظاهر خوشایند می توانند اثراتی مخرب برای سلامتی داشته باشند و حتی باعث ناباروری شوند.

ماده غذایی پر طرفدار که «نابارورتان» می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس جدیدترین پژوهش ها، مصرف بیش از اندازه قند، شکر و خوراکی های شیرین علاوه برافزایش احتمال ابتلا به بیماری دیابت می تواند در  زنان متاهل ایجاد نازایی کند.

کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند مصرف خوراکی ها و موادغذایی شیرین می تواند سبب ابتلای زنان به سندروم پلی کیستیک تخمدان شود که در اثر این بیماری تخمک ها پس از پایان قاعدگی آزاد نمی شوند و در بدنه رحم باقی می مانند در نتیجه دیگر تخمکی در دهانه رحم برای لقاح وجود ندارد و  زن دچار ناباروری می شود.

از جمله علائم نازایی که بیشتر در زنان در سنین 25 الی 45 سال مشاهده می شود می توان قاعدگی نامنظم، رویش موهای زائد در بدن به ویژه بر روی صورت، پشت، کمر و حتی روی سینه، چاقی و اضافه وزن، آکنه صورت و ریزش موهای سر را نام برد.

بسیاری از زنان متاهل تنها پس از آگاهی از عدم توانایی شان برای فرزند آوری به پزشک متخصص مراجعه می کنند و متوجه بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک می شوند.

انواع مختلفی از روش های درمانی و تشخیصی برای این بیماری وجود دارد و استفاده از برخی دارو ها و در موارد خاص عمل جراحی می تواند به بهبود بیماری کمک کند که یکی از راه های درمان این بیماری و بالابردن شانس باروری در بانوان اجتناب از خوردن مواد غذایی حاوی قند و شکر است.

خوردن موادقندی باعث تولید انسولین مازاد دربدن شده که رابطه مستقیمی با ابتلا به سندروم پلی کیستیک دارد در همین راستا کارشناسان به بانوانی که تمایل به فرزند آوری دارند توصیه می کنند ورزش های منظم انجام داده و حتی الامکان از خوردن مواد غذایی شیرین خوددار ی کنند و با انجام آزمایش های دوره ای منظم همواره قند خون خود را کنترل کنند.

منبع:dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۲۱ تير ۱۳۹۶
قند خیلی بده واقعا الان که فهمیدم سعی میکنم رعایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۲۲ ۰۱ تير ۱۳۹۶
ما که چهل ساله
Iran (Islamic Republic of)
erfan
۱۵:۲۷ ۰۱ تير ۱۳۹۶
تو را خدا یک گزارش از روغن های وارداتی تهیه کنید که ببینید90 درصد ان ها از عربستان و خود آن ها از اسراییل وارد می شوند و200 درصد تراریخته و برای نازایی هستند. بر رسی کنید تا متخلفان راحت این روغن ها را به مردم ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۶
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۶
خانم ها فقط باید لواشک بخورند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۱ تير ۱۳۹۶
آیا شما نمی دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۱ تير ۱۳۹۶
عالیه
آخرین اخبار