ساخت پره‌های اف دی فن نیروگاهی برای نخستین بار در کشور +تصاویر

برای نخستین بار در کشور پره‌های اف دی فن، واحد‌های بخاری نیروگاه شهید سلیمی نکا ساخته شد.

محسن نعمتی  رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا (نیروگاه شهید سلیمی ) در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با نظارت متخصصان و کارشناسان نیروگاه شهیدسلیمی نکا و توانمندی صنعتگران داخلی در زمینه مهندسی معکوس قطعات نیروگاهی، برای نخستین بار پره‌های اف دی فن واحد‌های بخاری نیروگاه نکا در داخل کشور ساخته شد.

وی افزود: صنعتگران داخلی با ساخت این قطعه به تکنولوژی طراحی و ساخت پره‌های F.D.FAN  واحد‌های بخاری دست یافتند و کشور در تأمین این قطعه نیز به خودکفایی رسید.    

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا (نیروگاه شهید سلیمی ) گفت: از مزیت بکارگیری این پره‌ها در مقایسه با نمونه خارجی صرفه جویی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریالی به ازاء هر پره و جلوگیری از خروج رقم قابل توجهی ارز است.

محسن نعمتی با بیان اینکه از ویژگی‌های این قطعه پیچیدگی طراحی، ساخت و مواد تشکیل دهنده است افزود: جنس بلوک فورج آلومینیم ۲۰۱۲ است و طبق نمونه اصلی تولید کارخانه TLT آلمان ساخته شده و پس از اخذ تاییدیه آزمایشات ۱۲ گانه و تست‌های اولیه آزمایشگاهی در واحد بخار نصب شد.

 وی گفت:  بیش از چند ماه از تست‌های عملکردی و بهره بردای این پره  می‌گذرد و طبق گزارش گروه‌های مهندسی و تعمیرات، عملکرد پره‌ها مطلوب ارزیابی شده و با اطمینان کامل می‌توان از این پره‌ها استفاده کرد.  

وی افزود: به غیر از هاب و هسته مرکزی اف دی فن که تاکنون تقاضایی برای ساخت آن  وجود نداشته، تمامی قطعات آن از قبیل: بازوها، اهرم‌های تنظیم و اسلادینگ بلوک‌ها با کیفیت بسیار بالایی  در داخل کشور تولید می‌شود.  

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا (نیروگاه شهید سلیمی ) گفت: اف دی فن‌های واحد‌های بخار نیروگاه نکا دارای ۳۲ پره است که وظیفه انتقال و تزریق هوا به سیستم احتراق بویلر را به عهده دارد.

نیروگاه نکا بدلیل پیگیری ساخت بیش از ۸۵۰ سری قطعه مهم نیروگاهی به عنوان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در زمینه ساخت داخل شناخته و به عنوان قطب ساخت داخل قطعات نیروگاهی شمال و شمال غرب معرفی شده است.

ساخت پره‌های اف دی فن نیروگاهی برای نخستین بار در کشور   

 

ساخت پره‌های اف دی فن نیروگاهی برای نخستین بار در کشور   

ساخت پره‌های اف دی فن نیروگاهی برای نخستین بار در کشور   

ساخت پره‌های اف دی فن نیروگاهی برای نخستین بار در کشور   

 

ساخت پره‌های اف دی فن نیروگاهی برای نخستین بار در کشور   

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار