زنجان؛

ثبت بیش از هشت میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ثبت بیش از هشت میلیون تردد در خرداد ماه امسال درمحورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 58 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان، در خردادماه سال جاری تعداد 8 میلیون و 278 هزار و 787 تردد وسیله نقلیه در 29 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (58 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

ایرج دست نشان افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده­های کشور حدود 463 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 21 ام کشور را داراست.

این مقام مسئول گفت:بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 434 هزارو 679 تردد و محور ابهر-خرمدره با 358هزارو 441 تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه رود با 161 هزارو 22 جابجایی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: 25 درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است در حالیکه میانگین کشوری 16درصد بود و استان زنجان در رتبه 6 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ها قرار دارد. ميانگين كاركرد دستگاههای ترددشمار در اين مدت 98 درصد بوده‌است.
دست نشان با بیان اینکه ميانگين سرعت متوسط در كل محورهای استان برابر با 79 كيلومتر بر ساعت بوده است افزود: محورهای آزادراه قزوین-زنجان و آزادراه زنجان-تبریز(ماهنشان– سرچم) با سرعت متوسط 97 و 93 كيلومتر بر ساعت دارای بيشترين سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده ­اند. محورهای دندی-زنجان و زنجان – خرمدره با سرعت متوسط 55 و 56 كيلومتر بر ساعت کمترین سرعت متوسط را داشته ­اند.

 

انتهای پیام/ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.