ذوالفقاری در نشست خبری مطرح کرد؛

جمع آوری بیش از ۳۸ میلیارد تومان فطریه و کفاره در سال گذشته

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال گذشته مبلغ ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان حاصل از مجموع درآمد‌های فطریه و کفاره جمع آوری شده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی در نشست خبری که امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف کمیته امداد، فرهنگ سازی در حوزه انفاق است و وظیفه دیگر این نهاد، پرداخت وجوه نقدی و اعطای خدمات به نیازمندان است و البته بخش‌ی دیگر از خیران کمک‌های فکری برای پیشبرد اهداف کمیته امداد به جهت خدمت به نیازمندان ارائه می‌دهند.

ذوالفقاری تصریح کرد: از اقدامات مهم کمیته امداد در ماه رمضان امسال، افزایش مشارکت های مردم در طرح اکرام ایتام و محسنین، طرح ملاقات چهره به چهره و اجرای طرح مفتاح الجنه بوده که مسئولان دستگاه های دولتی به خانه مددجویان رفته و با آن ها گفتگو کرده و با نیازهای آنان آشنا می شوند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد افزود: در طرح مفتاح الجنه تلاش می شود تا پس از آشنایی مسئولان با نیازهای خانواده های نیازمند، تمهیدات لازم در جهت رفع این مشکلات انجام شود.

وی تأکید کرد:در استان های مختلف مراسم تجلیل از خیران و برپایی سفره های اطعام نیازمندان برگزار شد که عده ای از نیکوکاران نیز با پرداخت وجوه نقدی در طرح اطعام نیازمندان شرکت کردند، همچنین اهدای سبد کالا و توزیع خشکبار و حبوبات نیز در میان محرومان صورت گرفته است.

ذوالفقاری با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در ماه مبارک رمضان جمع آوری فطریه و کفاره است، تأکید کرد: در سال گذشته مبلغ 38 میلیارد و 700 میلیون تومان حاصل از مجموع درآمد فطریه و کفاره بوده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به هماهنگی با مساجد، خیریه‌ها، پایگاه‌ها و مراکز نیکوکاری برای واریز وجوهات به حساب نیازمندان اضافه کرد: نوع نیاز نیازمندان شناسایی شده و شماره حساب آنان در دسترس است که حداکثر تا ظهر روز عید فطر این وجوهات به حساب آن ها واریز شود. 

 انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار