فیض اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان :

ایجاد اشتغال در صنعت فرش، درآمد را تقویت می‌کند

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش یک کالای سنتی و فرهنگی بوده و دارای ارزش افزودۀ بالا و اشتغالزایی گسترده ملی است، بنابراین باید از تمامی جوانب مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد.

هنرصنعت ایرانی بر قله افزایش اشتغالزاییمجتبی فیض اللهی،قائم مقام مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: فرش یک کالای سنتی و فرهنگی بوده و دارای ارزش افزوده بالا و اشتغالزایی گسترده ملی است، بنابراین باید از تمامی جوانب مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد ما برای تصویب قانون مالیاتی در حوزه فرش دستباف ، معافیت مالیاتی تمامی بخش های دست اندرکار در فرآیند تولید فرش بود.

فیض اللهی تصریح کرد: در راستای این هدف،  بخش خصوصی، مرکز ملی فرش و  اتحادیه‌ها درخواست کتبی داده و در نتیجه، لایحه‌ای تنظیم شد تا توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران تأکید کرد: در گذشته شاهد بودیم که صادرکننده  و تولیدکنندۀ فرش دستباف از مالیات معاف بودند، اما فروشندگان باید مالیات سنگینی پرداخت می‌کردند و این موضوع باعث شد تا مالیات بر فروش به بافنده و تولیدکننده هم برسد و برقیمت ها اثر بگذارد.

وی با اشاره به معافیت کارگاه‌های فرش دستباف از ارائه گزارش فصلی به وزارت امور اقتصادی، تصریح کرد: در سالی که به نام تولید و اشتغال نام گذاری شده ، حمایت از فرش دستباف مصداق کامل عمل به این شعار است و پیشنهاد ما این است که از هر بخشی برای کاهش قیمت دستبافته های ایرانی بهره برده تا هم رونق به بازار داخلی بازگردد و هم بتوانیم با قدرت وارد بازارهای صادراتی شویم.


انتهای پیام/


ضرورت معافیت مالیاتی صنعت فرش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار