عراقچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رونق فروش فرش ماشینی تار و پود دار‌های قالی را از هم گسسته است

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت:رکود بازار فرش دستباف، موجب بیکاری ۲ میلیون نفر در کشور شده است.

مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با گسترش فروش فرش ماشینی در جامعه، گفت:افزایش تولید،فروش و مصرف فرش ماشینی  لطمات جبران ناپذیری به صنعت ملی و قدیمی فرش دستباف زده است.

وی در ادامه افزود:میزان اشتغال در حوزه تولید فرش دستباف در سال های گذشته بسیار پایین آمده تا جاییکه از حدود 4میلیون نفری که در حرفه قالیبافی مشغول به کار بودند، حدود 2 میلیون نفرشان بیکار شده اند.

عراقچی با تاکید بر مضر بودن فرش ماشینی برای سلامتی انسان ،تصریح کرد:مصرف فرش ماشینی به سلامت افراد آسیب زده و موجب بروز بیماری هایی همچون زانو درد ،آسم،زخم های بدن و موارد دیگری می شود و علت اصلی این موضوع استفاده از پشم آکرلیک ،شیمیایی و مصنوعی است که در آن استفاده شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با اشاره به راهکارهای افزایش مصرف قالی دستباف در جامعه ،تاکید کرد:بهترین راهکار برون رفت از وضع موجود، تبلیغات گسترده در بیان مزایای استفاده از فرش دستباف و اعلام مراکز مختلف فروش این محصول بویژه در شهرستان ها است تا مردم بتوانند فرش دستباف را با قیمت مناسبی تهیه کرده و خرید آن با سبد خانوار ایرانی جور دربیاید.

وی در پایان اضافه کرد:پرداخت یارانه به بافندگان فرش و ایجاد طرح و نقشه های جدید می تواند راهگشای رکود در حوزه فرش دستباف باشد.


انتهای پیام/

 

فرش ماشینی جدی ترین رقیب دستبافته های ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار