سرپرست باشگاه نفت قول رفع مشکلات را داد

فتاحی: ورزشگاه های بی کیفیت نمی توانند میزبان دیدارهای لیگ برتر باشند

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: براساس دستورالعمل های AFC دیدارهای لیگ برتر هفدهم در ورزشگاه های بدون استاندارد برگزار نمی شود.

فتاحی: ورزشگاه های بی کیفیت نمی توانند میزبان دیدارهای لیگ برتر باشند/ سرپرست باشگاه نفت قول رفع مشکلات را دادسعید فتاحی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ممنوعیت برگزاری بازی های لیگ برتری در ورزشگاه های فاقد استاندارد AFC بیان کرد: با توجه به الزامات AFC مبنی بر برگزاری دیدارهای تمام لیگ های قاره آسیا در ورزشگاه های با کیفیت، سازمان لیگ هم بارها به تیم های حاضر در لیگ برتر تذکر داده تا زمانی که ورزشگاهشان از لحاظ کیفی به سطح مدنظر نرسد، نمی توانند برای برگزاری بازی های خود از آن استفاده کنند.

وی افزود: الزام سازمان لیگ بر استانداردسازی ورزشگاه ها به امروز و دیروز معطوف نمی شود بلکه ما در اسفند 95 نامه ای به تیم هایی که از سه ورزشگاه تختی تهران، یادگار امام تبریز و ثامن الائمه مشهد استفاده می کنند و همچنین مسئولان این سه ورزشگاه ارسال کردیم و از آن ها خواستیم برای ارتقای کیفیت بازی های لیگ، دست کم زمین چمن، نور، اسکوربرد، جایگاه خبرنگاران و میکسدزون این ورزشگاه ها را به حد ایده آل برسانند.

فتاحی ادامه داد: از طرفی تیم های پارس جنوبی و سپیدرود که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده اند هم باید در راستای استانداردسازی ورزشگاه های محل میزبانی دیدارهای خانگی خود اقدام کنند. ایرادات زمین چمن ورزشگاه پارس جنوبی برطرف شده اما برخی دیگر از مشکلات این ورزشگاه باقی مانده که امیدواریم تا زمان آغاز لیگ، این مشکلات رفع شود. تیم سپیدرود هم 2 ورزشگاه عضدی و سردار جنگل را به عنوان میزبان دیدارهای خانگی اش معرفی کرده که با توجه به مصنوعی بودن چمن این 2 مجموعه، مسئولان باید برای رساندن چمن این به سطح مطلوب اقدام کنند.

 رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در ادامه خاطرنشان کرد: امسال قصد داریم صحنه آهسته گل ها و برخی از لحظات حساس بازی ها را روی اسکوربرد ورزشگاه های میزبان دیدارهای لیگ برتر نمایش دهیم. بنابراین تمام ورزشگاه ها باید به این سیستم مجهز شوند. نور پروژکتور ورزشگاه هم باید به 1500 لوکس برسد.

فتاحی درمورد بلاتکلیفی تیم نفت تهران اظهار داشت: خوشبختانه هفته گذشته مالک باشگاه نفت، سرپرست این باشگاه را به سازمان لیگ معرفی کردیم. در نشستی که با منصور عرفانیان، سرپرست جدید باشگاه نفت داشتیم به وی اعلام کردیم که اگر تا یک هفته تکلیف مسائل مدیریتی نفت تهران را مشخص نکند، مجبوریم این تیم را از لیگ هفدهم کنار گذاریم و تیم پانزدهم لیگ برتر فصل گذشته را جایگزین کنیم. البته عرفانیان هم قول داد در نهایت تا هفته آینده تکلیف این تیم را مشخص کند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان درمورد زمان قرعه کشی رقابت های لیگ هفدهم گفت: به احتمال فراوان قرعه کشی رقابت های لیگ برتر پس از تعطیلات عید فطر و در یکی از روزهای 12 تا 15 تیر برگزار می شود تا تیم ها با اطلاع از برنامه بازی های خود، برای انجام دادن آخرین مراحل آماده سازی اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار