پارسال بیش از 53 هزار فقره سند تک برگی در هرمزگان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و مناطق روستایی نیز 4 هزار و 600 فقره سند تک برگی صادر شد.


وی افزود: بر اساس قانون جامع حدنگار تا سه سال آینده همه سندهای مالکیت دفترچه ای باید تبدیل به سند تک برگی شوند.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت:اکنون سند تک برگی 20 هزار و 813 هکتار از زمین های شهری استان و 90درصد زمین های ملی هرمزگان مشخص شده است.


هاشمی با اشاره به فعالیت 18 سامانه آنلاین دراداره ثبت اسناد افزود: بیش از 92 درصد از خدمات ثبت اسناد به صورت مکانیزه بوده که امکان جعل اسناد را از بین برده است.


وی گفت: نصب 6 ایستگاه ثابت ماهواره ای در چارچوب شبکه شمیم ( شبکه موقعیت یابی مالکیت ها) میزان خطا در طول و عرض و ابعاد زمین را به کمتر از 3 سانتی متر رسانده است.


مدیر کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان درباره ثبت شرکت های غیر تجاری افزود: امسال مدت زمان ثبت نهایی شرکت و موسسه غیر تجاری به کمتر از 5 روز کاهش یافته است.


وی با اشاره به افزایش 2 درصدی واقعه ازدواج در هرمزگان گفت: به ازای هر 5 ازدواج یک طلاق در استان صورت گرفته و از این نظر استان از نظر ازدواج در رتبه 20 و طلاق در رتبه 18 کشوری قرار دارد.


هاشمی افزود: پارسال بر اثر شکایت شرکت های حقوقی و اشخاص 545 نفر ممنوع الخروج از کشور شدند که با تسویه های مالی و رضایت شاکیان 227 نفر رفع ممنوع الخروجی شدند.


وی گفت: بر اساس قانون جامع ثبت اسناد و املاک همه اسناد فیزیکی موجود به اسناد الکترونیکی تبدیل خواهند شد و در این راستا 157 هزار سند تاکنون الکترونیکی شده اند.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص قانون پیش فروش ساختمان در هرمزگان نیز افزود: هرمزگان در اجرای قانون پیش فروش رتبه سوم کشور را کسب کرده و بر اساس این قانون همه اسناد پیش فروش ساختمان باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند.


هاشمی افزود: دفاتر املاکی که از اجرای قانون پیش فروش خودداری کنند از پلمب سه ماهه تا لغو کامل پروانه مجازات خواهند شد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.