رشت؛

تدوین کتاب نوغانداری

کتاب نوغانداری به عنوان یک کتاب جانبی ویژه نوغانداران بی سواد جهت آموزش بیشتر نوغانداری تهیه و تدوین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در جلسه کارگروه تألیف کتب جانبی طرح با سواد کردن نوغانداران با اعلام این خبر گفت: از بین بردن صفت ناپسند بی سوادی از مردمی با فرهنگ غنی چند هزار ساله کشورمان نیازمند همکاری بیش از پیش سایر نهادها با آموزش و پرورش است.

غلامرضا مدبری فر از آمادگی نهضت سوادآموزی استان گیلان برای اجرای پروژه های مشترک با سایر ارگان ها در راستای ریشه کنی بی سوادی خبر داد و افزود: تدوین کتاب "نوغانداری" با 2 تیم متخصص متشکل از کارشناسان نهضت سوادآموزی استان و نمایندگان مرکز توسعه نوغانداری کشور در همین راستا بوده است.

وی اظهار داشت: نوغاندارانی که با سواد می شوند می توانند با روش های علمی و پژوهشی در بهبود کیفیت و میزان تولید پیله کرم ابریشم تاثیرگذار باشند که در نهایت باعث رونق بیشتر نوغانداری در استان خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: 4 هزار و 56 نوغاندار از سوی مرکز توسعه نوغانداری کشور جهت پالایش افراد بی سواد و کم سواد به معاونت سواد آموزی استان معرفی شده است.

مدبری فر تصریح کرد: طرح سوادآموزی بر پایه کشاورزی ویژه نوغانداران کم سواد و بی سواد گیلان با همکاری مشترک مرکز توسعه نوغانداری کشور، اداره کل جهاد کشاورزی گیلان و معاونت نهضت سواد آموزی استان در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.