میخ کمبود امکانات زیر چرخ رکابزنان ملی پوش

ابتدای سال ۹۶ اولین مرحله از اردوی تیم ملی دوچرخه سواری سرعت در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در همان ابتدا مشخص شد که امکانات ورزشی ما در حد مطلوبی قرار ندارد.

میخ کمبود امکانات زیر چرخ رکابزنان ملی پوشبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در ابتدای سال 96 برنامه‌ای را برای رشته‌های مختلف دوچرخه سواری ارائه کرد تا رکابرنان با آمادگی کامل در مسابقات آسیایی شرکت کنند و بتوانند سهمیه کاپ جهانی کسب کنند. مسیری که آنچنان هم که به نظر می‌رسد هموار نیست.

ابتدای سال 96 اولین مرحله از اردوی تیم ملی دوچرخه سواری سرعت در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در همان ابتدا مشخص شد که امکانات ورزشی ما در حد مطلوبی قرار ندارد. ورزشکاران حاضر در این اردو از کمبود و برخی موارد نبود امکانات گله می‌کردند و در چندین مرحله اعلام کردند که در حال حاضر در پیست بتونی تمرین می‌کنند، اما در مسابقات آسیایی باید در پیست چوبی به رقابت بپردازند و حتی مسافت طی شده در پیست بتونی آزادی با پیست‌های چوبی متفاوت است.

محمد ابوحیدری سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری سرعت کشورمان گفت: در مقابل امکاناتی که داریم بهترین نتیجه را کسب کردیم. مهمترین نیاز ما پیست چوبی است که متاسفانه در کشورمان نداریم و در حال حاضر در پیست بتنی 333 متری تمرین می‌کنیم در حالی که باید در مسابقات در پیست 250 متری چوبی مسابقه دهیم. تکنیک و آمادگی در پیست‌های بتنی و چوبی تفاوت فاحشی با هم دارد و یکی از معضلات اصلی برای ورزشکاران کشورمان است.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری خاطر نشان کرد: ما در فصل زمستان هم مشکل محل تمرین داریم، کل دنیا برنامه ریزی می‌کنند که مسابقات پیست در فصل زمستان حتما در داخل سالن برگزار شود و ما می‌خواهیم در مسابقات بین المللی شرکت کنیم و محل تمرین مناسب نداریم و باید به اهواز برویم و تمرین کنیم که متاسفانه از لحاظ آلودگی شرایط مناسبی را ندارد.

محمد ابو حیدری ادامه داد: مسئولان ورزش کشور به فکر دوچرخه سواری و زیرساخت‌ها هم باشند. من کرمانی هستم و از 15 سالگی دوچرخه سواری را شروع کردم، در آن زمان مسئولان وقت ورزش اعلام کردند که پیست استانداردی را در کرمان ۲ ساله می‌سازند، در حال حاضر حدود بیست سال از کلنگ زنی پیست کرمان می‌گذرد و بنده به عنوان مربی فعالیت می‌کنم، اما هنوز پیست کرمان آماده بهره برداری نشده است. با قرارداد یک فوتبالیست می‌توان پیست و امکانات استانداردی را برای دوچرخه سواری کشورمان فراهم کرد، این که نمی‌توان امکانات را بصورت مساوی بین رشته‌های ورزشی تقسیم کرد اصلا در شان ورزش کشورمان نیست.

رکابزنان ملی پوش کشورمان با غیرت و پشتکاری که داشتند این کمبود‌ها را نادیده گرفتند و گفتند با تمام کمبود‌ها سعی می‌کنند بهترین نتایج را کسب کنند.


در پایان اولین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی سرعت، مسابقه‌ای زیر نظر سرمربی تیم برگزار شد تا نفرات برتر و اعزامی به مسابقات آسیایی مشخص شوند. این رقابت در حال برگزاری بود که یکی از رکابزنان نامی اعلام کرد مصدوم است و نمی‌تواند در ادامه به رقابت بپردازد. با مصدومیت این رکابزن همه تصور می‌کردند وی از لیست تیم ملی کنار گذاشته می‌شود، اما  در پایان مسابقه انتخابی اسم وی در لیست نت‌هایی تیم ملی بود.

بعد از به پایان رسیدن اردوی ملی پوشان سرعت، اردوی استقامت و نیمه استقامت دوچرخه سواران آغاز شد.

اردویی که باز هم کمبود امکانات در آن مشهود بود و حتی خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری هم از کادرفنی تیم ملی بخاطر تعمیر دستگاهی که با آن از رکابزنان تست فنی گرفته می‌شد تشکر کرد.

رکابزنان ملی پوش در حال حاضر خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور ژاپن برگزار می‌شود آماده می‌کنند، اما به گفته کادرفنی و ورزشکاران اصلی‌ترین و مهترین رویداد پیش روی آن‌ها مسابقات داخل سالن ترکمنستان است که در شهریور ماه آغاز می‌شود.


حال باید دید با توجه به امکانات و شرایط پیش روی رکابزنان ، آیا آن‌ها شانسی در مسابقات آسیایی برای به دست آوردند سهمیه کاپ جهانی دارند یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار