خادمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

پرداخت روزانه 200 هزار دلار جریمه ایران به ترکمنستان

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس از پرداخت جریمه روزانه ایران به مبلغ 200 هزار دلار ناشی از عدم تسویه بدهکاری به ترکمنستان خبر داد.

پرداخت روزانه 200 هزار میلیارد دلاری جریمه ایران به ترکمنستانهدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره پرداخت بدهی200 هزار دلاری ایران به ترکمنستان اظهار داشت:  بدهی ایران به ترکمنستان با موضوع بدهی گازی به ترکیه کاملا متفاوت است. کشور ما تا شهریور سال 92 به طور مرتب اقدام به خرید گاز از ترکمنستان کرده و هزینه آن را نیز منظم پرداخت می‌کرد، بگونه ای که به هنگام صادرات این گاز خریداری شده منفعتی از آن عایدش می شد.

وی ادامه داد: ولی بعد از تاریخ فوق به علت فشار تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ناشی از انتقال ارز ، ایران دیگر توان پرداخت نداشته و بعد از اخطارهای متعدد از سوی ترکمنستان خرید گاز به طور کامل متوقف شد.

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: هزینه خرید گاز ترکمنستان از طریق تراز ملی و سودی که ایران از فروش گاز به ترکیه داشت تأمین می‌شد، اما به علت اختلاف گازی به وجود آمده بین ایران و ترکیه حدود یکسال و نیم دیگر درآمدی از صادرات گاز به کشور ترکیه نداریم.

خادمی با اشاره به اینکه ظاهرا ایران موظف به پرداخت سود بدهکاری خود به ترکمنستان شده، افزود: شنیده‌هایی که حتما واقعیت هم دارد، حاکی از آن است که ایران طبق توافق با ترکمنستان، روزانه جریمه‌ای به مبلغ 200 هزار دلار به علت عدم پرداخت بدهکاری خود به ترکمنستان پرداخت می‌کند.

وی در پایان گفت:با توجه به اینکه در برجام اعلام شده تحریم های مالی برداشته شده بنابراین کشور ما به راحتی می تواند بدهکاری خود را تسویه کند تا دیگر مجبور به پرداخت سود آن نیز نباشد،اما شواهد نشان می دهد که برجام در این زمینه تاثیرگذار نبوده است.


انتهای پیام/


آغاز پرداخت بدهکاری گازی ایران به ترکمنستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۶ تير ۱۳۹۶
با اینهمه حقوقدان که هر کدومشون ادعای خبرگی میکنن چطور همچین چیزی ممکنه ؟؟؟
آخرین اخبار