لاوروف: در نشست آستانه، توقف خشونت‌ها در سوریه بررسی می‌شود

وزیر خارجه روسیه طی سخنانی اعلام کرد نشست آینده در آستانه، توقف خشونت‌ها درسوریه را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  ، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با همتای اتیوپیایی خود در مسکو گفت: در نشست آینده در آستانه بر مسئله اجرای توافق توقف خشونت ها در سوریه متمرکز خواهیم شد. خشونت و عملیات جنگی پس از اجرای توافقنامه توقف تنش آفرینی در سوریه، به طور چشمگیری کاهش یافت.
 
لاوروف افزود: پس از سرنگونی نظام معمر قذافی در لیبی، کشورهای آفریقایی از انتقال سلاح و تروریست ها از این کشور متحمل رنج هایی شدند. 
 
وی اعلام کرد دور جدید گفتگوها درمورد سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان که قرار است از تاریخ چهارم تا پنجم ژوئیه امسال برگزار شود، بر ایجاد مناطق عاری از تنش در این کشور متمرکز خواهد شد.
 
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد :«  طبق توافق کشورهای تضمین کننده که در گفتگوهای مورخ چهارم مه سال جاری میلادی مطرح شده بود، این دور از گفتگوها که قرار است در پایتخت قزاقستان برگزار شود، در زمینه ایجاد مناطق عاری از تنش در جمهوری عربی سوریه متمرکز خواهد شد. »
 
لاوروف خاطرنشان کرد :« جزئیات این نشست نیز در روزهای آینده مطرح خواهد شد.»
 
وی تاکید کرد در حال حاضر، همه جزئیات مربوبط به نشست آستانه در مورد سوریه ، در سطح کارشناسی بحث و بررسی شده است.
 
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه شاهد تلاش هایی است تا به گروه تروریستی جبهه النصره کمک شود و اقدامات  این سازمان تروریستی نیز پوشانده شود ولذا این تلاش ها باید متوقف شود.
 
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد :«بر اساس تجربیاتی که در مبارزه با تروریسم در سوریه به دست آورده ایم، ائتلاف به رهبری آمریکا و کشورهای متحد واشنگتن در حال پناه دادن به عناصر جبهه النصره هستند. »
 
 وی گفت :« ما اطلاعاتی به دست آوردیم که ثابت می کند عناصر جبهه النصره از حملات هوایی محافظت می شوند.»
 
سرگئی لاوروف تاکید کرد :« ما این را یک بازی خطرناک می دانیم که باید متوقف شود و از استانداردهای دوگانه و مخفیکاری ها در مبارزه علیه تروریسم خودداری شود.»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار