افزایش بهای نفت در بازار نیویورک

بهای طلای سیاه در بازار نیویورک اندکی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک، وست تگزاس ‏اینترمیدیت ‏‏(دبلیو.تی.آی)، در پایان معاملات روز ‏دوشنبه اندکی افزایش یافت. ‏


بر این اساس، بهای هر بشکه نفت خام ‏سبک و ‏شیرین وست تگزاس ‏اینترمیدیت ‏‏(دبلیو.تی.آی) که ‏بیشتر برای ‏قیمت گذاری نفتی که ‏در ‏آمریکا ‏مصرف می‌شود به کار ‏می‌رود، در پایان معاملات بازار ‏نفتی ‏نیویورک، نایمکس، برای ‏تحویل ‏در ماه اوت با 37 سنت ‏افزایش به 43 ‏دلار و 38 سنت رسید.‏


جین مک گیلیان از کارشناسان و تحلیل گران بازار نفت در این خصوص گفت: طی یک ماه اخیر به دلیل نگرانی ها در مورد افزایش تولید نفت آمریکا و برخی کشورها مانند نیجریه شاهد کاهش 10 دلاری بهای نفت بودیم، که چنین اقداماتی به معنای از اعتبار ساقط کردن تلاش های اوپک است.


سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک و ده کشور دیگر از جمله روسیه متعهد شدند تولید خود را تا مارس 2018 به میزان یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

مک گیلیان افزود: به نظر می آید فشار بر روی بازار طی روزهای اخیر اندکی کاهش یافته است.


در زمان بسته شدن بازار نیویورک ، بهای نفت برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود، برای تحویل در ماه اوت با 31 سنت افزایش ، به 45 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار