آخرین گزارشها از تحولات میدانی سوریه؛

آزادسازی منطقه «الضلیعیات» در مرز حمص و دیرالزور/ انهدام سری کاملی از ادوات نظامی جبهه‌النصره در حومه جنوب شرقی دمشق

نیروهای ارتش سوریه عملیاتی نظامی را با پیشروی در چندین محور به‌سوی حومه حمص و دمشق صورت دادند.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای ارتش سوریه در تلاش برای بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور، عملیاتی نظامی را با پیشروی در چندین محور به‌سوی حومه حمص و دمشق صورت دادند.

* آزادسازی منطقه «الضلیعیات» در مرز حمص و دیرالزور/ خط پیشروی‌های مقاومت در البادیة، به ایستگاه سوم نفتی رسید

آزادسازی منطقه «الضلیعیات» در مرز حمص و دیرالزور/ انهدام سری کاملی از ادوات نظامی جبهه‌النصره در حومه جنوب شرقی دمشق

در جریان این عملیات‌ها، تروریست‌های مسلح تکفیری متحمل خسارات سنگینی در عرصه نفرات و تجهیزات نظامی شدند، به‌گونه‌ای که بیشترین تلفات وارد شده به تروریست‌ها در دیرالزور به‌ثبت رسیده است.

منابع نظامی اعلام کردند؛ منطقه «الضلیعیات» که در مرز بین استان‌های حمص و دیرالزور قرار دارد، به‌کنترل نیروهای سوری درآمد.

خبرگزاری سانا در این‌باره نوشت: یکی از یگان‌های ارتش سوریه با مشارکت نیروهای هم‌پیمان و رزمندگان مقاومت، محدوده عملیات پیروزمندانه خود را به عمق منطقه البادیة از ایستگاه سوم پالایشگاه نفتی رساندند.

نیروهای سوری در ادامه با پیشروی به‌سمت ایستگاه سوم نفتی، موفق به بازپس‌گیری منطقه «الضلیعیات» شدند.

بنابر اعلام منابع میدانی؛ در این عملیات شمار زیادی از عناصر تروریستی داعش که نام آن‌ها در لیست بین‌المللی تروریسم به‌ثبت رسیده بود، به‌هلاکت رسیدند.

هم‌چنین تسلیحات و ادوات تکفیری‌ها نیز منهدم شد و در ادامه یگان‌های مهندسی ارتش سوریه، عملیات مین‌روبی و خنثی‌سازی بمب‌های دست‌ساز کاشته شده توسط عناصر داعش را در این منطقه آغاز کردند.

خبرهای دیگر رسیده از ایستگاه سوم نفتی حاکی از آن است که نیروهای مقاومت سوری، بانفوذ 3 کیلومتری در شرق منطقه «ضهر عباه» به تعقیب عناصر تکفیری داعش در ناحیه البادیة از جنوب شرق تدمر پرداختند.

در این حملات ارتش نیز، شمار زیادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شده و انبارهای تسلیحاتی آنان در این منطقه منهدم شد.

این در حالی است که بخش‌هایی از ارتش سوریه با همراهی رزمندگان مقاومت روز جمعه گذشته، طی عملیاتی و پس از به‌هلاکت رساندن تعداد زیادی از عناصر تکفیری داعش، ایستگاه گازی و 4 نقطه دیگر از روستای آراک را از شر تروریست‌‎ها آزاد کردند.

*جنگنده‌های سوری چندین پایگاه داعش را در حومه دیرالزور متلاشی کردند

آزادسازی منطقه «الضلیعیات» در مرز حمص و دیرالزور/ انهدام سری کاملی از ادوات نظامی جبهه‌النصره در حومه جنوب شرقی دمشق

هم‌زمان با نفوذ نیروهای ارتش سوریه به دیرالزور، جنگنده‌های ارتش این کشور نیز عملیات فشرده‌ای را علیه مقر تجمع و استحکامات دفاعی داعش در خطوط امدادرسانی این گروه تروریستی صورت دادند.

منابع نظامی اعلام کردند که در حملات انجام شده از سوی نیروهای سوری علیه پایگاه‌های تکفیری‌ها در مناطق «المقابر، پانوراما، هنگ 137 و محله الرشدیة» از توابع دیرالزور، ضربات بسیار سنگینی بر محل تجمع نیروی تروریست‌ها وارد شد.

در این حملات، 18 تن از تکفیری‌های داعش به‌هلاکت رسیده و یک خودروی زرهی و دو وسیله نقلیه مجهز به مسلسل سنگین تروریست‌ها منهدم شد.

هواپیماهای جنگی ارتش سوریه استحکامات دفاعی و مقر تجمع عناصر داعش را در نواحی «وادی الثردة، محله الحویقة، الرشدیة» و روستاهای «الحسینیة، الشولا، معدان» و شهرک الموحسن هدف قرار دادند.

جنگنده‌های سوری در حملاتی دیگر به مواضع داعش در مناطق «البغیلیة، المقابر، تل بروک، الحمیدیة و جنوب باغ البوسرایا» 4 خودروی مجهز به مسلسل تروریست‌ها را منهدم کردند که بر اثر آن، 3 تروریست تکفیری به‌هلاکت رسیدند.

*انهدام سری کاملی از ادوات نظامی جبهه‌النصره در حومه جنوب شرقی دمشق

آزادسازی منطقه «الضلیعیات» در مرز حمص و دیرالزور/ انهدام سری کاملی از ادوات نظامی جبهه‌النصره در حومه جنوب شرقی دمشق

اما از حومه جنوب شرقی دمشق خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه هجوم تروریست‌های جبهه‌النصره را به نقاط نظامی نیروهای سوری در نواحی دورافتاده این منطقه خنثی کردند.

در ادامه نیز نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده‌ها و توپخانه، حملات سنگینی را علیه عناصر جبهه‌النصره که قصد تهاجم به مواضع نظامی ارتش سوریه در «بئر القصب» و «رجم الصریخی» داشتند، صورت دادند.

در این حمله ناکام تروریستی، ضمن به‌هلاکت رسیدن شمار زیادی از عناصر جبهه‌النصره، 5 خودروی دارای سلاح‌های سنگین، دو خودروی حامل موشک و پرتاب‌کننده گلوله‌های ضد زره و یک دستگاه خمپاره‌انداز متعلق به تکفیری‌ها منهدم شد.

نیروهای سوری در عملیات روز چهارشنبه گذشته خود که با مشارکت یگان‌های مقاومت صورت دادند، ضمن تسلط بر مناطق "بئر القصب، خربة القصب، تپه‌های الروابيو الصریخي" پس از وارد کردن تلفات چند ده نفره بر تروریست‌های جبهه‌النصره، مقر تسلیحات و ادوات نظامی آنان را منهدم کرده و مقادیر زیادی از تجهیزات جنگی موجود در انبار تروریست‌ها را پس از فرار آن‌ها، به‌غنیمت گرفتند.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار