کرمان؛

کاهش 17 درصدی آمار طلاق در رفسنجان

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: سال گذشته آمار طلاق در رفسنجان ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است.

کاهش 17 درصدی آمار طلاق در رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: سال گذشته آمار طلاق در رفسنجان ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است.

وی با معرفی شخصیت والای شهید بهشتی ابراز داشت: این شهید قائل به کار تشکیلاتی منسجم در تمام مسائل بود و از یاران ممتاز امام‌خمینی (ره) به‌شمار می‌رفت.

وی قوه قضائیه را یکی از ارکان نظام در بحث امنیت دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری امنیت را موضوع درجه یک کشور دانستند و فرمودند: «بدون امنیت فعالیت‌های روزمره مردم و فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و... امکان‌پذیر نیست».

پورمحمدی با اشاره به ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی عنوان کرد: سالانه ۱۵ میلیون پرونده ورودی دستگاه قضائی کشور است که به طور متوسط هر قاضی در سال حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تا یک‌هزار و ۸۰۰ پرونده رسیدگی می‌کند.

این مقام قضائی عنوان کرد: در استان کرمان حدود ۳۰۰ قاضی فعالیت می‌کنند که سهم رسیدگی آن‌ها به پرونده‌های مختلف یک‌هزار و ۶۰۰ پرونده است و بعضی قضات هستند که سهمشان حدود ۲ هزار پرونده در سال است.

رئیس دادگستری رفسنجان همچنین متوسط آمار طلاق در کشور را سال ۹۴، ۲۳ درصد و ۲۵ درصد در سال ۹۵ عنوان کرد و افزود: سال ۹۴ در رفسنجان ۳۶۶ مورد طلاق و سال ۹۵، ۳۰۷ مورد طلاق داشتیم که ۱۷ درصد کاهش آمار طلاق را در بر می‌گیرد.

پورمحمدی با اشاره به آمار ازدواج در سال ۹۴ اظهار کرد: در سال ذکرشده ۲ هزار و ۲۹۶ مورد ازدواج و سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۳۴۹ مورد ازدواج داشتیم که ۳. ۳ درصد افزایش در این مورد بوده است.

وی اذعان کرد: در زمینه کاهش طلاق در بین شهرستان‌های بزرگ استان رتبه اول را دارا هستیم که در این راستا معاونت بهداشتی، مؤسسات خیریه کوثر و راه‌نو، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، بهزیستی، هیأت کربلا در کمیته تخصصی ازدواج و طلاق شهرستان همکاری کردند و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، توانستیم آمار طلاق را در شهرستان کاهش دهیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار