شیراز؛

رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در استان فارس

مشکلات ۴۸۲ واحد تولیدی در فارس رفع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه از ۸۷۵ واحد تولیدی در استان، مشکل ۴۸۲ واحد تولیدی رفع شده و مشکلات سایر واحد‌ها در دست اقدام قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح رونق تولید در خرداد ماه پارسال، در حال حاضر ۱۳۷ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در فارس برگزار شده، که در آخرین نشست این کارگروه مشکلات ۵ واحد تولیدی بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در راستای طرح رونق تولید اختصاص یافته است، افزود: از این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای بازسازی ۶ هزار واحد تولیدی کشور و ۵ هزار میلیارد تومان نیز به منظور تکمیل واحد‌های تولیدی نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد اختصاص می‌یابد.

 

رحمانی با اشاره به آغاز فعالیت سایت بهین یاب برای ثبت نام واحد‌های تولیدی از هفته پایانی خردادماه امسال تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار این سایت ۵۵ واحد صنعتی از طریق این سامانه اقدام به ثبت نام کرده اند که طبق روال پارسال مشکلات واحد‌های ثبت نام کرده در نشست‌های هفتگی کارگروه رفع موانع تولید بررسی و پس از تصویب به سیستم بانکی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز برای هیچ یک از استان‌ها در جذب تسهلات رونق تولید محدودیتی ایجاد نشده و هر یک از استان‌ها می‌توانند به میزان فعالیتی که دارند در یک فضای رقابتی بیشترین میزان تسهیلات را جذب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اضافه کرد: بانک‌ها نیز موظف هستند بدون توجه به محدویت‌هایی از جمله بدهی‌های غیر جاری، چک‌های برگشتی و سهم مالکانه، در صورت اقتصادی بودن طرح ارائه شده، نسبت به پرداخت تسهیلات متقاضیان اقدام کنند.

رحمانی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، بانک‌ها نمی‌توانند تسهیلات پرداختی را با بدهی‌های قبلی واحد‌های متقاضی تهاتر کنند.

وی گفت: پیش بینی شده امسال ۴۵۰ هزار فرصت شغلی طرح رونق تولید در کشور ایجاد شود که ۲۵ هزار مورد آن سهم استان فارس است.

 

رحمانی افزود: پارسال ۶۲۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح رونق تولید به ۴۷۶ واحد تولیدی، پرداخت شده که این رقم بیش از ۱۲۱ درصد اعتبارات اولیه پارسال بوده، و عملکرد ۲ برابری استان نسبت به عملکرد متوسط حدود ۶۱ درصد در کشور است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار