کرمانشاه؛

تحویل ۳۵ هزار واحد مسکن مهر استان کرمانشاه تا پایان سال

تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر کرمانشاه ۹۴ درصد پیشرفت کرده و تا پایان امسال تمام واحدهای دارای متقاضی و بدون معارض تحویل می‌شوند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه  از تحویل ۳۵ هزار واحد مسکن مهر استان خبر داد و گفت: تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر کرمانشاه ۹۴ درصد پیشرفت کرده و تا پایان امسال تمام واحدهای دارای متقاضی و بدون معارض تحویل می‌شوند. سکونت ۳۵ درصد جمعیت شهری کرمانشاه دربافت ناکارآمد

شریفی گفت: استان کرمانشاه با مساحت ۲۵ هزار و ۹ کیلومتر مربع، ۱. ۵ درصد از مساحت ایران و با جمعیت ۱۹۴۵۲۲۷ نفر، ۲. ۶ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و این استان در آخرین تقسیمات سیاسی دارای ۱۴ شهرستان و ۳۲ شهر و بیش از ۲۶۰۰ روستای دارای سکنه بوده و ۳۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد. در هفت شهر مطالعه شده در استان حدود ۲۲۰۰ هکتار بافت‌های ناکارآمد مشتمل بر ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار بافت میانی و ۸۰۰ هکتار بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده که بالغ بر ۳۵ درصد جمعیت شهری استان را در خود جای داده است.

وی به مسئله رشد شتابان جمعیت روستاهای اطراف کلانشهر کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: کرمانشاه رتبه پنجم را از نظر تعداد محله‌های اسکان غیررسمی به خود اختصاص داده است. توجه به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری درکرمانشاه از سال ۷۳ همزمان با برنامه دوم توسعه تحت عنوان بافت مسئله‌دار شهری با توجه موضعی به بافت‌های کهن آغاز و محله فیض‌آباد به عنوان پایلوت هدف برنامه‌های این دوره قرار گرفت و با تملک حدود ۳۰۰ پلاک، دو معبر شمالی - جنوبی و شرقی - غربی بازگشایی و اقدامات متعدد کالبدی و عمرانی در آن انجام شد. شرکت مادرتخصصی در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی، کرمانشاه را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو برای اجرای طرح ارتقای شهرنگر بافت‌ها و محلات دارای اسکان نامتعارف انتخاب و طرح را در چهار محله یعنی جعفرآباد، شاطرآباد، دولت‌آباد و کولی آباد با مشارکت بانک جهانی به انجام رساند.

شهبازی تصریح کرد: ۴۹ پروژه توانمندسازی مصوب سفر مقام معظم رهبری دراستان عملیاتی شده که ۱۴ مورد آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه همچنین به معرفی پروژه‌های کلیدی و پایه محرک در توسعه استان پرداخت و گفت: در این راستا می‌توان به پروژه راه‌آهن غرب کشور، پروژه قطار شهری کرمانشاه، انجام مطالعات طرح جامع حمل و نقل استان کرمانشاه، تکمیل شبکه بزرگراهی درد ست انجام استان و آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار به طول ۵۸۵ کیلومتر، ایجاد لجستیک پارک استان کرمانشاه و تشکیل منطقه آزاد قصرشیرین اشاره کرد. همچنین به منظور کمک و تسهیل فعالیت سمن‌ها ایجاد ۱۶ سمن سرا در استان در دستور کار استانداری است که از این تعداد سه سمن‌سرا در شهر کرمانشاه ایجاد خواهد شد.

شریفی همچنین عنوان کرد: از ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در تعهد اداره‌کل راه و شهرسازی کرمانشاه تاکنون ۳۵ هزار واحد تحویل شده و به پیشرفت ۹۴ درصدی در بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال تمام واحدهای دارای متقاضی و بدون معارض تحویل می‌شوند، گفت: ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر دارای متقاضی و بدون معارض داریم که تا پایان امسال تحویل می‌شوند و مابقی واحد‌ها که دارای معارض قانونی یا فاقد متقاضی هستند سال آینده تحویل خواهند شد.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار