مدیرکل زندان‌های لرستان:

احداث ۴ زندان در لرستان‌

محمدی، از احداث ۴ زندان بر اساس مصوبه سفر قوه قضائیه به لرستان در شهرستان‌های الیگودرز، کوهدشت، دلفان و بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ محمدی، مدیر کل زندان‌های استان لرستان، گفت:حوزه‌های پیشگیری از جرائم به‌اندازه کافی فعال نیستند که بتوانند تمامی الزامات و نیاز‌ها را در زندان‌ها تأمین کنند.


وی ساخت چهار زندان در شهرستان‌های الیگودرز، بروجرد، کوهدشت و دلفان از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان دانست و گفت: در شهرستان الیگودرز، کوهدشت و دلفان زمین خریداری‌شده است و کار مطالعات آن‌ها در دست انجام است، اما در شهرستان بروجرد با توجه مشکلاتی که در بحث زمین وجود داشت هنوز زمین خریداری‌نشده است، اما پیگیری‌هایی در حال انجام است.


وی به طبقه‌بندی زندانیان در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: زندانی مربوط به مواد مخدر در زندان پارسیلون و زندانیان جرائم عمومی در زندان مرکزی نگهداری می‌شوند در داخل زندان نیز طبقه‌بندی رعایت می‌شود و اکنون نیز طبقه‌بندی شخصیتی زندانیان در حال انجام است.
محمدی به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: اجرای کارگاه‌های آموزشی، توزیع بیش از سه هزار کتاب با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان، اعزام ۱۰۰ زندانی به مشهد مقدس، ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا در شهرستان دورود و اجرای برنامه‌های ورزشی متعدد ازجمله برنامه‌هایی فرهنگی بوده است که اجراشده است.


وی کتابت قرآن توسط زندانیان و تربیت ۱۰۰ نفر از زندانیان استان در راستای حفظ قرآن کریم (از یک جز تا ۲۰ جزء) را از دیگر برنامه‌های فرهنگی زندان‌های استان برشمرد و گفت: امسال برنامه‌های همگانی اعتکاف و مراسم شب‌های قدر برای زندانیان استان لرستان برگزار شد.


وی افزود: پس از حرفه‌آموزی زندانیان و آزادی آن‌ها وام‌های اشتغال‌زایی به آن‌ها اعطا می‌شود؛ سال گذشته برآورد اشتغال برای زندانیان استان ۴۰۰ نفر بود که توانستیم زمینه اشتغال ۴۰۴ نفر را فراهم کنیم.


محمدی به حرفه‌آموزی ۹۲۶ نفر از زندانیان استان در رشته‌های مختلف اشاره کرد و افزود: سال گذشته در بخش ۶۷ دوره آموزشی برای زندانیان برگزار شد.
وی در ادامه گفت: سال گذشته ۴۲۴ نفر از زندانیان استان لرستان درزمینهٔ دامداری، پرورش زنبورعسل، پرورش بوقلمون و کاشت زعفران گواهی‌نامه‌های مهارت به زندانیان اعطا شد.


مدیر کل زندان‌های استان لرستان گفت: در بخش مددکاری نیز فعالیت‌های مختلفی انجام‌شده است به‌طوری‌که در این زمینه به ۱۰ هزار و ۵۹۷ خانواده زندانیان مشاوره ارائه‌شده است.


وی افزود: هزارو ۴۴۵ مورد رسیدگی به وضعیت خانواده‌های زندانیان، هزار و ۲۲ مورد مذاکره حضوری و تماس تلفنی با مددکاران، اخذ رضایت ۴۷۸ شاکی و اخذ رضایت ۱۳ مورد اولیا دم از دیگر فعالیت‌های بخش مددکاری بوده است.


مدیر کل زندان‌های استان لرستان با اشاره به اینکه هزار و ۶۳۶ خانوار تحت حمایت امور انجمن حمایت از زندانیان قرارگرفته است، افزود: یک میلیارد و ۲۹ میلیون و ۷۴۹ هزار ریال از طریق این انجمن به خانواده‌های زندانیان حمایت‌شده است.


وی به فعالیت‌های سازمان زندان‌های استان پس از آزادی زندانیان اشاره کرد و گفت: سال گذشته درمجموع به ۳۲ نفر از زندانیان آزادشده تسهیلاتی به مبلغ ۳۷۹ میلیون تومان پرداخت شد.


وی در ادامه گفت: مردادماه امسال مسابقات قرآنی زندان‌های کشور به میزبانی استان لرستان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار