اسب‌های ایرانی باید به دنیا معرفی شوند

داور المانی جشنواره زیبایی اسب اصیل ایرانی گفت: اسب‌های ایرانی با اصالت و زیبا هستند که باید به دنیا معرفی و برای نسل‌های آینده حفظ شوند.

اسب‌های ایرانی باید به دنیا معرفی شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان ، مارک ترلا  داور المانی جشنواره زیبایی اسب اصیل ایرانی اظهارداشت: اسب‌های ایرانی از نظر ظاهر و قدرت شباهتی به اسب‌های مدرن ندارند، اما در نوع خود بی نظیر و ارزشمند هستند.

وی افزود: براساس آنچه مشاهده می‌کنیم خوشبختانه حمایت‌های مطلوبی از پرورش اسب در ایران انجام می‌شود و صنعت پرورش اسب در این کشور در حال پیشرفت است.

این داور بین المللی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که اسب‌های اصیل ایرانی به دلیل رقابت با اسب‌های مدرن از میدان بیرون بروند و پرورش دهندگان آن‌ها را فراموش کنند.

مارک ترلا افزود: باید راهی را پیدا کرد تا از اسب‌های ایرانی حمایت و به دنیا معرفی کرد.

وی اظهار کرد: پرورش دهنده‌های ایرانی، اسب‌های سالم و زیبایی دارند که نظر من را به خود جلب کرد.

این داور المانی با بیان اینکه اسب‌های ایرانی متفاوت هستند، افزود: اسب کرد یک اسب منحصرا ایرانی است و در هیچ جای دنیا نمونه آن پیدا نمی‌شود.

مارک ترلا ادامه داد: اسب کرد اسبی زیباست که حرکت و هیکل آن قابل تحسین است.

وی در رابطه با اسب‌های عرب ایرانی نیز گفت: اسب‌های عرب ایرانی نژادی متفاوت است که حرکات زیبایی انجام می‌دهند و هیکل زیبایی دارند.

 جشنواره اسب اصیل ایرانی تحت عنوان جشنواره اسب اصیل طاقبستان در ۲ بخش اسب اصیل کرد و عرب از روز چهارشنبه هفته جاری در استادیوم ۱۵ هزار نفری کرمانشاه آغاز شده و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

منبع ایرنا 

اسب‌های ایرانی باید برای نسل‌های آینده حفظ شوند


انتهای پیام /ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.