در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مسئله پرورش در جامعه امروز ما نادیده گرفته شده است

یک تهیه کننده سینما گفت: امروز آموزش و پرورش کشورمان امر آموزش را انجام داده اما از پرورش غافل شده است.

عصمتیسعید عصمتی تهیه‌کننده سینما، درباره فضای فرهنگی کودکان و نوجوانان امروز و تاثیر آثار سینمایی بر آنها، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این خصوص باید ببینیم که کودکان و نوجوانان تا چه اندازه‌ برای ما اهمیت دارند؛ امروز آموزش و پرورش کشورمان امر آموزش را انجام داده اما از پرورش غافل شده. مواجهه ما با بی‌فرهنگی‌های امروز جامعه به عدم پرورش مناسب کودکان و نوجوانان دیروز و آینده‌سازان فردایمان برمی‌گردد.

وی افزود: اگر ما یک مقدار دقیق‌تر و با مبنای عملی‌تری به پرورش نسل خود دقت کنیم، می‌توانیم آینده فرهنگی کشورمان را بسازیم.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: امر پرورش و در واقع رسانه کودک در جامعه امروز ما نادیده گرفته شده. ما می‌توانیم امر پرورش و فرهنگ‌سازی در جامعه را با تولید انیمیشن، کار عروسکی مناسب و فیلم‌ کودک تقویت کنیم.

عصمتی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: متاسفانه ما در چند سال اخیر در مقوله تقویت امر پرورش و فرهنگ سازی در جامعه خیلی کم کاری و بی‌مهری کردیم. این بی‌مهری از نبود حمایت مناسب متولیان فرهنگ و آینده‌سازی کشور نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما ثمره بی‌توجهی به این امر را در ناهنجاری‌های موجود در سطح جامعه می‌بینیم و به خاطر نبود پرورش مناسب، امروز از آن فرهنگی که در گذشته‌های دور داشتیم فاصله زیادی گرفته‌ایم. این امر به عدم سرمایه گذاری مناسب برمی‌گردد. در واقع سرمایه‌ای برای نوجوانان و کودکانمان در نظر نگرفتیم و فقط به صرف کودک و نوجوان به آنها نگاه کردیم. در صورتی که باید متوجه می شدیم دیر یا زود بزرگ می‌شوند و می‌توانند نسبت به آینده فرهنگی و ملی خودشان نقش بازی کنند.

این تهیه‌کننده گفت: ما می‌توانیم با تولیدات مناسب عرصه تصویری، عروسکی، انیمیشن و فیلم شاهد اثرات خوبی بر روند آموزشی، روند تحکیم خانواده و تقویت آن و رفتارهای اجتماعی باشیم. با مرور کارتون‌ها و تولیدات سال های 1980 و 1990میلادی متوجه می‌شویم که شاخه‌های تربیتی و تحکیم خانواده در آنها دیده می‌شود؛ اما امروز تولیدات بین‌المللی رنگ و بویی از شاخه‌های تربیتی ندارند و ما هم در این زمینه خیلی کم کاری کردیم و عملکرد بسیار ضعیفی داشتیم.

عصمتی افزود: دقت به امر کودک و نوجوان می‌تواند در واقع معضلات جامعه ما را در آینده نزدیک از بین ببرد. در این میان می‌توان به همکاری عوامل راهنمایی و رانندگی و همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر فیلم‌ها و آثار تصویری در فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات ایرانی، مسائل شهروندی، حقوق شهروندی، رفتارها و بحث آموزش زبان انگلیسی اشاره کرد و اظهار داشت: این آثار می‌توانند در آموزش صحیح و آینده‌سازی کشور تاثیرات مثبتی داشته باشند.

عصمتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که ایرانی به ثروت خود که همان آینده‌سازان، فرزندان و نوجوانان هستند، برسد و به آنها تکیه کند. امیدوارم با آموزش‌های صحیح و برنامه‌ریزی‌های درست بتوانیم خودمان را به آنچه که داشته‌ایم و امروز از آن بی‌بهره شده‌ایم، برسانیم و به آن برگردیم و به حق خودمان در جامعه بین‌المللی دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/

 

تاثیرات سینمای کودک و نوجوان در فرهنگ سازی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار