سنندج؛

باسوادی زنان در جامعه دارای اولویت است

استاندار کردستان گفت: باسوادی زنان در تربیت و آگاهی فرزندان آنها تاثیرگذار بوده لذا این مهم در جامعه باید در اولویت قرار داده شود.

ه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در استانداری کردستان برگزار شد،گفت: در تمامی جوامع، باسوادی زنان به دلیل تاثیرآنها در تربیت، آگاهی و علاقه بیشترفرزندان به کسب علم ودانش، مهمتر است، لذا این مهم در جامعه باید در اولویت قرار داده شود.

 استاندار کردستان با اشاره به وجود بی‌سوادی در رنج سنی بالای 40 سال سن در استان افزود: یکی از مشکلات و نواقص ما در حوزه سوادآموزی مربوط به جمعیت 40 سال به بالاست که در این رنج سنی بیشترین تعداد بی‌سواد را داریم.

 وی از دیگر مسائل حائز اهمیت سوادآموزی را تاثیر آن در زندگی فرد سوادآموز برشمرد و گفت: سوادآموزی باید به گونه‌ای باشد که سوادآموزان تاثیر آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

 به گفته زاهدی، آموزش و پرورش استان کردستان می‌توانند از امکانات شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی سطح استان در راستای ایجاد مراکز یادگیری محلی استفاده کنند.

انتهای پیام/  م ح

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.