همدان؛

۶۷ محیط آلوده به تولید و توزیع مداد مخدر پاکسازی شدند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: ۶۷ محیط آلوده به تولید و توزیع مواد مخدر سال گذشته در استان پاکسازی شدند.

۶۷ محیط آلوده به تولید و توزیع مداد مخدر پاکسازی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید گلستانی گفت: در سال گذشته 67 محیط آلوده به تولید و توزیع مداد مخدر با مشارکت بسیج ، سازمان اطلاعات سپاه و بسیج محلات شناسایی و ناامن شد.

  وی از کاهش ۱۰ درصدی سرقت در استان همدان طی سال گذشته  بر اساس آمار پرونده‌ها و زندانی‌ها خبر داد و  افزود: این در حالیست که جرائم عمدی دو درصد نسبت به سال ۹۴  افزایش پیدا کرده است.

گلستانی با بیان اینکه 200 هزار نفر در حاشیه شهر سکونت دارند اظهار داشت: برای پیشگیری از معضلات ، مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی باید با همکاری سایر نهادهای ذی ربط اقدامات مناسبی در راستای تغییر ساختار فیزیکی و فرهنگی مناطق حاشیه شهر کوشید.

   وی در ادامه گفت : افرادی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند از خدمات فرهنگی و اجتماعی کمی برخوردار هستند و باید خدمات فرهنگی و اجتماعی مناسبی در حاشیه شهرها ایجاد کنیم.

 وی از برگزاری آموزش های لازم در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای 18 هزار فرهنگی، برگزاری 10 کارگاه آموزشی برای 9 هزار نفر از والدین دانش آموزان و توزیع 4500 جلد کتاب در موضوعات پیشگیرانه خبرداد.

  گلستانی با بیان اینکه توهین به اشخاص رتبه نخست پرونده های قضایی در استان است ابراز داشت: 13 هزار و 596 پرونده مربوط به توهین و فحاشی به دلیل کم بودن آستانه صبر افراد در محکام قضائی تشکیل شده است.

   وی از کاهش 39 درصدی مطالبه وجه چک، 37 درصدی مهریه، 16 درصدی خسارت، 7 درصدی هزینه دادرسی، 31 درصدی تأمین خواسته و 20 درصدی مزاحمت های تلفنی در سال گذشته خبرداد.

   معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: همدان یکی از استان‌های موفق در امر مبارزه با حفر چاه‌های غیر مجاز در کشور معرفی شده است به طوری که در سال گذشته از حفر 325 حلقه چاه غیر مجاز جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام/ ش

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.