کرمان؛

مفسدین اقتصادی در انتظار مجازات های سنگین دستگاه قضاء

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:در زمینه برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریم.

مفسدین اقتصادی در انتظار مجازات های سنگین دستگاه قضاءبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یدالله موحد در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: تغییر در روش ها و شیوه های مقابله ای با مفاسد اقتصادی در جامعه ضرورت دارد.

نماینده عالی قوه قضاپیه در استان کرمان عنوان کرد: فساد ساختاری موجودیت یک نظام سیاسی را به مخاطره می اندازد وبسیار خطرناک است.

وی خصوصی سازی و واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی را یکی از راه های مقابله با بحث فساد اقتصادی دانست وافزود: تجربه نشان داده است هرکجا گستره حضور دولت ها به معنای عام را شاهد بودیم در آنجا امکان ظهور فساد بیشتر بوده است.

موحد خاطرنشان ساخت:قوانین کلی ومبهم فرصت را برای مفسدین اقتصادی برای سوء استفاده فراهم می نماید .

این مقام ارشد قضایی استان کرمان با بیان اینکه توسعه نامتعارف نیروی انسانی در دولت ها نیز خود فساد آور است بیان داشت:دین باوری کارمندان در نظام اداری کشور در پیشگیری از بسیاری از مفاسد موثر است .

وی اختلاف سطح حقوق کارکنان دولت با سایر بخش های خصوصی را یکی دیگر از عوامل ایجاد فساد اقتصادی دانست وافزود:بایستی کارمندان حقوق ومزایای مکفی دریافت نمایند تا خدای نکرده در معرض تهدیدات وتطمیع های افراد سود جوء قرار نگیرند.

وی شفاف سازی ومستند سازی اطلاعات و دسترسی آزاد به اطلاعات را یکی دیگر از بحث های مقابله ای با فساد دانست وافزود: در استان کرمان با همکاری استانداری ستاد مقابله با مفاسد اقتصادی با رویکرد پیشگیرانه را تشکیل دادیم و هدف این بود که منافذ و روزنه های فساد را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم که خیلی موفق بود.

شاخص های امنیتی در استان کرمان هر روز در حال ارتقاء است

وی بیان کرد:قوه قضاییه یکی از مظاهر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نقش برجسته ای در تامین امنیت پایدار جامعه دارد.

رییس شورای قضاپی استان کرمان عنوان کرد:در استان کرمان شاهد یک امنیت پایدار هستیم و شاخص های امنیتی در استان هر روز در حال ارتقاء است.

وی گفت :در حال حاضر جریان سازمان یافته ایجاد ناامنی در استان کرمان وجود ندارد وطی چند سال گذشته با باندهای شرارت در استان قاطعانه برخورد شده است.

آمریکا روسیاهترین کشور در نقض حقوق بشر است

موحد خارنشان ساخت:ماهیت حقوق بشر آمریکایی ضد بشری است و آمریکا رو سیاهترین کشور در دنیا به لحاظ نقض حقوق بشر می باشد.

وی گفت:یکی از مدعیان دروغین حقوق بشر امروز در دنیا، امریکاست و اگر تاریخ جنایاتی که امریکا علیه بشر مرتکب شده مرور کنیم، لیست بلندی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تاکنون تنها کشوری که از سلاح هسته ای استفاده کرده، امریکاست و در ژاپن موجب مرگ هزاران نفر شده است.

موحد با اشاره به تحمیل کردن جنگ های مختلف توسط امریکا بر کشورهای دیگر و مرگ میلیون ها نفر انسان تصریح کرد: در کشورهای مختلف لیست کاملی از اقدامات سیاه و ضد حقوق بشری امریکا وجود دارد.

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از سلاح های کشتار جمعی در دنیا، بیان کرد: امریکا در راس کشورهایی است که از این سلاح ها استفاده کرده و در سوریه دست پروردگان امریکا جنایات مختلفی علیه مردم مرتکب شدند ضمن آنکه در کشور ما نیز منافقین که سرسپرده امریکا بودند هزاران نفر از مردم ما را شهید کردند و کودتاها طراحی و جنگ هشت ساله توسط صدام بر کشور ما تحمیل شد.

رییس دستگاه قضایی استان کرمان افزود: محوریت بحث حقوق بشر مبتنی بر انسان محوری است و بدتر اینکه امریکا و کشورهای غربی این حقوق بشر را به اهداف و اغراض سلطه گری و تهاجم علیه ملت ها از جمله ایران به کار می برند.

موحد تصریح کرد: کشور ما سرافرازانه تاکنون از تمامیت ارضی و استقلال خود دفاع و در برابر خواسته های سلطه جویانه ایستادگی کرده و یکی از ابزارهایی که استکبار از جمله امریکا علیه ملت ما به کار می کبرند، این است که به دروغ می گویند در ایران حقوق بشر نقض می شود، در حالی که خودشان ناقض حقوق بشر هستند.

 

 انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار