خط و نشان‌کشی مرکل برای ترامپ: توافق پاریس محور مذاکرات «جی 20» خواهد بود

صدراعظم آلمان موضوع توافق آب و هوایی پاریس را مهمترین محور مذاکرات اجلاس آتی گروه بیست در هامبورگ دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، در آستانه برگزاری اجلاس گروه بیست که روزهای 7 و 8 ژوئیه به میزبانی هامبورگ برگزار می‌شود، پیش‌بینی کرد گفتگوهای دشواری در پیش باشد.

مرکل به موضوع توافق آب و هوایی پاریس اشاره کرد و آن را یکی از محورهای مهم گفتگوها در هامبورگ دانست. وی در این‌باره اظهار داشت: خروج آمریکا از این توافق، در اجرایی شدن آن خللی بوجود نمی‌آورد. آمریکا دومین کشور تولیدکننده آلاینده در جهان است و پشت کردن آن به توافق پاریس نشان می‌دهد مذاکرات ساده‌ای در هامبورگ نخواهیم داشت. 195 کشور این توافق را امضا کرده‌اند و اتحادیه اروپا نیز بر اجرایی شدن آن تاکید ویژه دارد.

صدراعظم آلمان تاکید کرد توافق پاریس قابل اصلاح نبوده و غیرقابل بازگشت است.

این توافق به موضوع اصلی اختلاف مرکل و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، تبدیل شده است. البته مرکل دغدغه‌های دیگری مانند موضوع تجارت آزاد و مدیریت بحران مهاجران را نیز در سر دارد که باز هم ترامپ  برخلاف دیگر رهبران جهانی، دیدگاهی کاملا متفاوت نسبت به آنها دارد.

به عقیده مرکل، انزواطلبی و سیاست‌های حمایت داخلی که از سوی ترامپ در دستور کار قرار گرفته، یک اشتباه بزرگ است که بر مشکلات و چالش‌های فعلی جهان اضافه می‌کند.

 

انتهای پیام/

مرکل: توافق آب و هوایی پاریس محور اصلی مذاکرات آتی گروه بیست است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار