لاریجانی در همایش قوه قضائیه:

تیراندازی به سوی دوستان در داخل کشور خطای استراتژیک است/کابینه آینده باید کابینه کار باشد نه سهم‌خواهی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی در داخل کشور به جای تیراندازی به سوی دشمنان، تیراندازی‌هایی به سوی دوستان انجام می‌شود که خطای استراتژیک است.  

شهید بهشتی استوانه محمکی برای انقلاب بودبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش قوه قضائیه که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه در تشریح شخصیت شهید بهشتی اظهار داشت:‌ شهید بهشتی دارای شخصیتی بود که می‌توان از آن بهره عملیاتی کرد.

رئیس قوه مقننه افزود: بی‌تردید شهید بهشتی استوانه استوار انقلاب اسلامی بود و ویژگی‌هایی در سلوک این شهید وجود دارد که امروز به عنوان نیازهای مهم کشور شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی یک انقلابی واقعی بود، تصریح کرد: او درد انقلاب داشت و نگران انقلاب بود و از قبل از پیروزی انقلاب این دردمندی در وجود او نهادینه بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی در سال‌های 56 و 57 در کنار شهید مطهری، شهیدباهنر، مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله مهدوی کنی، روحانیت مبارز را شکل دادند و به دنبال ساماندهی آن با راهنمایی امام راحل بودند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ساماندهی به روحانیت و فعال کردن ساز و کاری که روحانیت بتواند تکفل امور انقلابی را داشته باشد بر عهده آنها بود البته این امری حائز اهمیت است و شهید بهشتی برای روحانیت سازمانی وسیع را ترسیم کرده بود.

وی گفت: روحانیت دارای وظیفه‌ای ذاتی‌ است که مسئولیت هدایت افکار جامعه را بر عهده دارد در عین حال به عنوان پشتوانه مهم نظام حائز اهمیت است البته بدون ساماندهی روحانیت این مهم امکان پذیر نخواهد بود اما در این جهت خلل‌هایی نیز وجود دارد.

لاریجانی ادامه داد: ‌شهید بهشتی در تأسیس نظام جمهوری اسلامی و مجلس موسسان قانون اساسی و بر روی شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی خصوصا اصل ولایت فقیه بسیار تلاش کرد و هنوز هم استدلال‌های او در مشروح مذاکرات مجلس دیده می‌شود.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: آن زمان تصویری از نظام جمهوری اسلامی وجود داشت و بر اساس آن چالش‌هایی هم در درون و بیرون از مجلس موسسان به چشم می‌خورد همچنین لیبرال‌ها و منافقین درباره مسئله ولایت ‌فقیه چالشهای بسیاری ایجاد کردند اما شهید بهشتی با زبانی معقول و استدلالی این موضوع را مطرح کرد.

وی بیان داشت: در سایر بخش‌های نظام جمهوری اسلامی یکی از کسانی که در تدوین قانون اساسی نقشی موثر داشت شهید بهشتی بود البته این میراث گرانقدر است و امروز باید این میراث را حفظ کرد و متناسب با شرایط و تجربیاتی که حاصل شده باید برخی مسائل پیش آمده را مرتفع کرد.

لاریجانی متذکر شد: شاید نیاز است مواردی که سرعت انجام امور را کاهش می‌دهند اصلاح کنیم البته این موضوع نیازمند تغییر در قانون اساسی است و معتقدم علاوه بر دغدغه‌های پیشبرد نظام و تلاش‌های انجام شده نقایص در امور مختلف وجود دارد که باید آن را برطرف کنیم تا این اقدام باعث کارآمدی کشور و نظام شود.

شهید بهشتی دریافته بود که اداره کشور بدون سازماندهی دقیق امکان‌پذیر نیست

رئیس قوه مقننه یادآور شد: پایه‌هایی که شهید بهشتی در قانون اساسی به آن تأکید داشت از جمله اصل ولایت فقیه که باید از آن صیانت کرد چرا که باعث آبرو و عزت جمهوری اسلامی است همچنین بخشهای دیگر باید سازگارتر شود تا شاهد کارآمدی بیشتر کشور باشیم.

وی گفت: شهید بهشتی به درستی دریافته بود که اداره کشور بدون سازماندهی دقیق امکان‌پذیر نیست به همین دلیل یکی از کسانی که به تشکیل حزب جمهوری اسلامی تأکید داشت شخص شهید بهشتی بود همچنین بنده به یاد دارم که مانیفست حزب جمهوری اسلامی توسط شهید بهشتی و دوستانش تهیه شد و آنها افراد را برای عضویت در این حزب فرامی‌خواندند.

لاریجانی تصریح کرد: دغدغه شهید بهشتی تدوین برنامه و تربیت کادر بود البته این مشکل رفع نشده است. احزاب در کشور ما چندان ریشه‌دار نیستند لذا وظیفه اصلی که تدوین برنامه و تربیت کادر است به درستی انجام نمی‌شود بر این اساس معتقدم دغدغه شهید بهشتی امروز هم به جد وجود دارد و کسانی که به دنبال رفع مشکلات کشور هستند باید در این مسیر اقدام کنند و تشکل‌هایی با کارنامه و روش روشن به وجود بیاورند.

رئیس قوه مقننه بیان داشت:‌ شهید بهشتی در مقابل شیاطین غربی خصوصا آمریکا و منافقین صریح، شجاع و روشن اظهارنظر می‌کرد اما در مورد دوستان داخل که به دلیل کمبود تحلیل یا نارسایی بینشی، کاستی‌هایی داشتند با مدارا عمل می‌کرد و مدارای او باعث شد برخی افراد که نسبت به او درشتی می‌کردند متحول، منقلب و حتی عضو حزب جمهوری اسلامی شوند.

وی با بیان اینکه مدارای شهید بهشتی با دوستان کم بینش، سیاستی کارساز و کارآمد است، ادامه داد: امروز به این سیاست و سبک و سیاق نیازمندیم البته گاهی شاهد رفتارهای وارونه هستیم به این معنا که خط بازی‌ها و تیراندازی‌ها علیه دوستان انجام می‌شود تا دشمن. این امر خطایی استراتژیک است که جایگاه دوست و دشمن را اشتباه درنظر بگیریم.

لاریجانی با اشاره به سعه صدر شهید بهشتی اظهار داشت:‌ این شخصیت شهید بهشتی بسیار نادر بود شاید به همین دلیل آماج بیشترین حملات در کشور قرار می‌گرفت اما بهشتی در برابر این رفتارها صبر پیشه می‌کرد به طوری که امام در این باره اعلام کرد او شهیدی مظلوم است.

وی خاطرنشان کرد: سعه صدر شهید بهشتی باعث شد تا دستان بسیاری رو شود و صاحب نظران جایگاه حقیقی خود را پیدا کنند.

بهترین هدف گذاری ها هم بدون هماهنگی محقق نخواهد شد 

لاریجانی گفت: در گذشته بهم ریختگی سیاسی وجود داشت و علاوه بر مسائلی که دشمنان ایجاد می‌کردند در داخل کشور نابسامانی سیاسی به چشم می‌خورد اما از آنجایی که شهید بهشتی در بند نظام بود می‌دانست چطور باید امور را هماهنگ کند تا در برابر توطئه‌ها ایستادگی کند و مشکلات کشور حل شود.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: بهترین هدف‌گذاری اگر بدون هماهنگی صورت بگیرد اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد، متأسفانه در دوره‌ای از تاریخ انقلاب دچار پدیده پریشانی در مدیریت شدیم وهرکس از طریق تریبون‌های مختلف اظهار نظر می‌کرد البته این موضوع یقینا به ضرر کشور است و باید هماهنگی در امور را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: در قانون برنامه ششم یکی از بخش‌هایی که توانست متن مرقعی را در برنامه ششم جانمایی کند قوه قضاییه بود. خوشبختانه اهداف کیفی روشن برای برنامه ششم در قانون برنامه ذکر شد و این کار مهمی بود همچنین باید به این مهم توجه کرد که در ابتدا و انتهای قانون برنامه قوه قضاییه چه جایگاهی دارد و بودجه این دستگاه چقدر در نظر گرفته شده و چقدر اجازه استخدام قاضی دارد.

لاریجانی ادامه داد:‌ در قانون برنامه ششم آمده که سالانه ده درصد از طریق پیشگیری از وقوع جرم باید کاهش یابد و تا پایان سال اول برنامه جامع پیشگیری وقوع جرم و سلامت اجتماعی باید با رعایت قوانین تدوین و اجرا شود.

رئیس قوه مقننه گفت: همچنین در قانون برنامه آمده که تا پایان سال دوم شناسایی عوامل موثر بروز جرایم به تفکیک در حوزه‌های قضاییه هر استان و برنامه جامع کلان آن تهیه و لوایح آن نیز تدوین و به مجلس ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد سیستم برخط از نظر اطلاعات و آمار زندان‌ها برای قضات که با توجه به ظرفیت قوانین بتوانند به جای زندان از روش‌های دیگری استفاده کنند البته این موضوع مهمی است همچنین قانون پیشگیری در مجلس تصویب شده هرچند مدت‌ها در مجمع مورد بررسی قرار گرفت اما نهایتا به تصویب رسید در حال حاضر نیز ساز وکار آن در قوه قضاییه پیش بینی شده است.

لاریجانی با اشاره به آمار نیروی انتظامی درباره کاهش جرایم بیان داشت:‌ برخی آمارها نشان دهنده آن است که در برخی جرایم مشکلات جدی داریم به عنوان مثال در سال 95 نرخ قتل نسبت به سال94، 8.6درصد کاهش داشته اما 36.6 درصد قتل‌ها با سلاح گرم انجام شده و این موضوع ناامنی بسیاری ایجاد می‌کند.

رئیس قوه مقننه افزود:‌ متوسط سنی قاتلان و مقتولین20الی 30 سالگی است و این بدان معنا بوده که افراد در عنفوان جوانی گرفتار می‌شود یا به زندان می‌روند یا کشته می‌شوند.

وی گفت: در سال 95، 84 هزار و 827 مورد سرقت گزارش شده که این آمار 3.5 درصد کاهش را نسبت به سال 94 نشان می‌دهد اما با این وجود این آماری قابل توجه است.

رشد31 درصدی زمین خواری در سال 95 نسبت به سال 94

لاریجانی افزود: 24 درصد از کشفیات زمین خواری در سال 95 نسبت به 94 افزایش داشته همچنین 31 درصد وقوع جرم آن نسبت به سال 94 رشد داشته است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به موضوع قاچاق در کشور اظهار داشت: این موضوع در هفته جاری در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و از اهمیت بسیاری برخوردار است و همه قوا باید به ‌آن توجه کنند متأسفانه برخی آمار در این زمینه تکان دهنده است به طوری که قاچاق لوازم خانگی در سال 95 نسبت به 94، 161 درصد رشد داشته و از 11 میلیون دستگاه به 30 میلیون دستگاه رسیده است.

وی یادآور شد: به ریاست قوه قضاییه پیشنهاد می‌کنم برای پیشگیری از وقوع قاچاق در کشور ساختاری به وجود آورد که برای همه دستگاه‌ها وظایفی مشخص شود تا متناسب با مسئولیت‌های تعیین شده خود اقدام کنند.

لاریجانی تأکید کرد: بنده طی بازدیدی که از کشورهای مختلف داشتم به این مهم پی بردم که برخی کشورها جمعیت کم‌تری نسبت به کشورمان دارند اما تعداد پرونده‌هایی که سالانه بررسی می‌شد 250 هزار پرونده بود در حالی که وزیر دادگستری تعداد پرونده‌هایی که مورد رسیدگی قرار می‌گیرند را 11 میلیون اعلام کرد.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: ساماندهی اسناد مالکیت اراضی و املاک دولتی، املاک موقوقی در منابع طبیعی که در قانون برنامه ذکر شده باید تکمیل شود البته این موضع در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد و بررسی‌ها در این زمینه آغاز شده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف قوه قضاییه آن بوده که سازمان ثبت اسناد موظف است نسبت به راه اندازی و ساماندهی دفتر املاک کشور به صورت الکترونیک تا پایان سال دوم برنامه اقدام کند با این روش تمامی معاملات در مورد املاک و اراضی به صورت فوری پاسخ‌دهی می‌شود همچنین اگر این موضوع به انجام برسد از تخلفات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از موارد مهم دیگر ایجاد سامانه الکترونیکی برخط است گفت: تا پایان سال دوم برنامه برای استعلام اموال، سازمان امور مالیاتی، ثبت اسناد، سازمان بورس، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، بانک مرکزی و کلیه‌ بانک‌ها و اتحادیه مشاور املاک برای کد رهگیری موظف شدند اطلاعات را به سامانه دهند تا نقل و انتقالات درستی انجام شود.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در کشور وجود دارد این است که وقتی می‌خواهند در محکمه حکمی را صادر کنند، باید اطلاعات از جاهای دیگر جمع‌آوری کنند و این موضوع طول می‌کشد بنابراین اگر سامانه برخط وجود داشته باشد مردم می‌توانند مشکلات‌شان به راحتی حل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا پایان سال اول کلیه استعلام‌های مراجع قضایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

لاریجانی تاکید کرد: از ریاست قوه قضاییه تقاضا دارم با توجه به غنی‌ بودن برنامه ششم کمیته‌ای را مشخص کند که آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در زمانی که قانون مشخص کرده تدوین شود و الگویی برای دستگاه‌های اجرایی دیگر هم باشد تا سر موقع عمل کنند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه یک سری لوایح و طرح‌هایی مانند اصلاح قاچاق مخدر در مجلس و بحث اعدام‌ها است که قوه قضاییه ملاحظاتی دارد که کمیسیون باید دقیق‌تر بررسی کند تا ملاحظات این قوه هم در نظر گرفته شود افزود: طرح برخورد با تخلفات آثار علمی هم در کمیسیون بررسی شده و اکنون در صحن مطرح است.

لاریجانی یادآور شد: طرح اصلاح قانون قاچاق کالا و طرح حمایت از کودکان نیز در کمیسیون در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: در بحث تنقیح قوانین هم تلاش‌های خوبی صورت گرفته که مسرت‌بخش است لذا توصیه می‌کنم با معاونت قوانین مجلس هماهنگی کنید تا در یک نظام هماهنگ تنقیح قوانین سامان پیدا کند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: تحولاتی که در منطقه رخ می‌دهد از جهتی مسرت‌بخش است، این که داعش در عراق کاملا سرکوب شد خبر بسیار خوب ارزشمندی است و نقش آیت‌الله سیستانی که فتوای جهاد و تشکیل حشدالشعبی را دادند بسیار برجسته بود.

نیروی تروریستی بدخیم در عراق با کمک همه سرنگون شد 

وی ادامه داد: مسئولین عراقی و نیروهای مسلح هم تلاش خوبی کردند و نیروی قدس هم تلاش جدی داشت. کمک ایران برای سرکوب داعش هم بسیار برجسته بود. همه دست به دست هم دادند تا یک نیروی تروریستی بدخیم سرنگون شد.

لاریجانی تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد مسئله تروریسم در منطقه در میان مدت رفع شود گاهی تروریست‌ها مهاجرند و گاهی داستان جدیدی را خلق می‌کنند و بعضی وقت ها هم هدایت‌شده عمل می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: من با توجه به مجموعه شرایط پیرامونی خودمان و سیاست‌هایی که آمریکا دارد این گونه ارزیابی می‌کنم اگر مسئله تروریسم رشد پیدا نکند خیلی هم کاهش نمی‌یابد.

لاریجانی متذکر شد: ما با یک آشفتگی امنیتی در منطقه مواجه‌ایم که این موضوع می‌تواند دقت نظر ما در مسائل امنیتی و ملاحظات در کشور را بیشتر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها در این چند ماه اخیر سیاست‌هایشان را خیلی شفاف‌تر بیان کردند اگر در گذشته اظهاراتشان در لفافه بود امروز روشن‌تر است.

وی گفت: آنان امروز یک مقدار پیچیده عمل می‌کنند و مصافی که با ایران دارند از حالت تیره خارج و شفاف‌تر می‌شود.

آمریکا به دنبال تضعیف جایگاه ایران در منطقه است 

لاریجانی با بیان اینکه برخی از طرح‌هایی که آمریکایی‌ها ارائه می‌دهند جهت مسیر آنان را روشن می‌کنند که به سمتی است افزود: آمریکایی ها به دنبال این هستند که جایگاه ایران در منطقه را تضعیف کنند و یال‌های آن را بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از طرح‌هایی هم که در سنا مطرح می‌شود هم عنوان و هم مفادش نشان دهنده همین است و آنان سعی می‌کنند فشارها را بیشتر کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی مواردی که نقض توافق هسته‌ای است را دنبال می‌کند و پاسخ جدی می‌دهد.

لاریجانی گفت: آنان می‌خواهند فشارها از نظر بین‌المللی به ایران زیاد کنند و بنابراین ما باید به این مولفه بیشتر توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: اکنون در مسیری قرار داریم که به برخی از مشکلات فائق آمدیم و با توجه به ناهنجاری که از لحاظ رکود و رشد داشتیم به سمت مثبت حرکت کردیم.

برخی مشکلات اقتصادی بدون وفاق ملی قابل حل نیست 

وی گفت: اکنون با پدیده بیکاری به طور جد مواجه هستیم حل معضل بیکاری بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست ما حدود 15 الی 16 مسئله مهم اقتصادی در کشور داریم که بدون وفاق ملی امکان حل آن نیست.

لاریجانی اضافه کرد: سیاستی که مقام معظم رهبری مشخص کرده این است که دولت چابک و کوچک باشد، این دولت مدام در حال انبساط است و نود درصد بودجه کشور مربوط به بودجه جاری است.

وی با بیان اینکه تنها ده درصد بودجه عمرانی است و نمی‌توان با این میزان انقلابی بوجود آورد تولید کشور راه بیافتد گفت: در مسئله قاچاق، قوه قضاییه گمرک بنادر آزاد کوله‌بری سیاست‌های تعرفه‌ای همه نقش دارند و یک اهتمامی بین قوای مجریه مقننه و قضاییه نیاز است تا این معضل رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال 96 را به سختی توانستیم در مجلس جمع کنیم و به علت کسری بودجه از اوراق مشارکت استفاده کردیم، گفت: تا ثروت در کشور بوجود نیاید و اقتصاد شکوفا نشود با این روش‌های وصله پیله‌ای نمی‌شود شرایط را درست کرد.

لاریجانی اضافه کرد: ما به یک تصویر روشن از شرایط و هماهنگی کامل در مسائل اداری کشور احتیاج داریم که باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کرد.

وی گفت: این جدال‌هایی که امروز در کشور وجود دارد راه غلطی است و این گونه نمی‌توان مشکلات اصلی کشور را حل کرد.

کابینه دوازدهم باید کابینه کار باشد نه خط و خطوط

وی با تاکید بر اینکه کابینه دوازدهم باید کابینه کار باشد نه خط و خطوط ادامه داد: گاهی در رسانه‌ها می‌بینم که سهمیه‌خواهی مطرح میشود حتما روش نادرستی است هر فرد کارآمد انقلابی که بتواند در شرایط فعلی مشکلات کشور را حل کند باید مورد حمایت همه قرار بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در یکی از رسانه‌ها دیدم نوشته بود این انتخابات رفراندومی برای کشور بود چرا خلاف می‌گویید همین حرف‌ها برای مقابل حساسیت ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: انتخابات خوبی داشتیم، اما رفراندومی نبود. باید حد امور را در نظر گرفت تا ذهن‌ها به سمت موضوع اصلی کشور برود.

معیار اصلی رئیس جهور در انتخاب وزرا کارآمدی و انقلابی گری باشد 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه آینده می‌تواند چراغ راهنمایی باشد برای اینکه ما بر مشکلات فائق می‌آییم. از رئیس جمهور می‌خواهم معیار اصلی را کارآمدی و انقلابی بودن افراد بگذارد نه سهمیه‌خواهی‌ها. البته ممکن است فشار‌هایی هم وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی میان سطوح مختلف قوا ادامه داد: بدون هماهنگی پیش بردن کار‌ها امکان‌پذیر نیست. امروز بیش از گذشته نیازمند هماهنگی هستیم، چون ۳ جبهه فعال یعنی در منطقه، صحنه بین المللی و وضع اقتصاد داخلی داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سطح هماهنگی در بخش‌های مختلف باید زیاد شود. مدیر کل دادگستری و استاندار و نمایندگان باید نشست بگذارند، حرف بزنند و مسائل استان را با هم تحلیل کنند. در سطح ملی نیز این را نیاز داریم، اما فقط روسای قوا نیستند بلکه باید سطوح دیگر هم با هم هماهنگ و هم‌تحلیل شوند.

وی با اشاره به امنیت سرمایه‌گذاری در کشور، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران باید به اینکه قوه قضائیه پشتیبان آنان است، دلگرم شوند. رهبری معظم نیز در نشستی که در ماه مبارک رمضان با مسئولان داشتند یکی از موارد مورد تاکید ایشان هم امنیت سرمایه گذاری بود.

لاریجانی اضافه کرد: امنیت سرمایه گذاران بسیار اهمیت دارد و فقط با گفتن حل نمی‌شود یعنی باید روش‌های مختلفی که سرمایه گذاران را دلگرم می‌کند به کار ببریم.

وی گفت: مخصوصا من توصیه می‌کنم در دام کشمکش‌های رسانه‌ای نیفتیم، از سخنگوی قوه قضائیه آقای اژه‌ای که خوب هم حرف می‌زنند نباید وارد جایی شوند که کشمکش ایجاد کنند، چون سرمایه گذار فراری می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر سرمایه گذار احساس کند در داخل کشور کشمکش وجود دارد سرمایه گذاری نمی‌کند. آرامش برای کشور ضرورت سرمایه گذاری است.

وی اظهار داشت: آن چیز‌هایی را که می‌توانید در محافل خصوصی حل کنید آنجا حل کنید. در رسانه‌ها کمتر مطالب تنش‌زا گفته بشود. ممکن است برای رسانه‌ها جذاب باشد، اما شما نباید در آن دام بیفید باید طوری عمل کنید که همه احساس سکینه و آرامش کنند که کشور ما آماده جهش اقتصادی است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: امیدوارم در این نشستی که قوه قضائیه تشکیل داده با دید وسیعی مسائل کشور مورد ارزیابی قرار بگیرد و با راهبرد روشنی برای کشور که از اموری دچار رنجوری هستیم، به دست آید که بتوانیم در آن مسیر کمک کنیم. قوه مقننه حامی و در کنار شماست اگر به پشتیبانی نیاز داشته باشید ما دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام /

نباید در دام کشمکش‌های رسانه ای بیفتیم

سرمایه گذاری در کشور نیازمند آرامش است  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۹۶
در دولت جدید فقط باید آخوندی رو عوض کنن.وگرنه بقیه وزرا بهترن از اون
آخرین اخبار